Performancing Metrics

زیرساخت پرداخت سود سهام از سجام آماده است | اتاق خبر
کد خبر: 451222
تاریخ انتشار: 8 دی 1400 - 16:53
رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار
زیرساخت‌های فنی برای پرداخت سود سهام شرکت‌های بورسی از طریق سامانه سجام ایجاد شده و با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس، شاهد اجرایی شدن آن خواهیم بود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایبنا، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار درباره پرداخت سودشرکت‌ها از طریق سامانه سجام گفت: زیرساخت‌های فنی لازم برای این امر در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به طور کامل ایجاد شده است.

مجید عشقی با بیان اینکه اگرچه اکنون زمان تقسیم سود سهام شرکت‌ها نیست، افزود: باید برای برخی شرکت‌ها، الزام قانونی برای پرداخت سود سهام از طریق سامانه سجام تصویب شود، زیرا برخی از بانک‌هایی که در بورس هستند اعلام کردند که بدلیل اینکه ما بانک هستیم سود سهام را خودمان پرداخت می‌کنیم.

وی گفت: سازمان بورس و اوراق بهادار پیشنهاد الزام قانونی شرکت‌ها به پرداخت سود از طریق سامانه سجام را در پیش‌نویس طرح اصلاح قانون بازار اوراق بهادار آورده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در پایان گفت: همانطور که وعده داده بودیم طی دو ماه اخیر تمام زیرساخت‌های فنی لازم انجام و با تصویب قانون جدید بازار اوراق بهادار در مجلس شورای اسلامی شاهد پرداخت سود سهام همه شرکت‌های حاضر در بازار سرمایه از طریق سامانه سجام خواهیم بود.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید