Performancing Metrics

ماجرای دپوی ۸۰ میلیاردی سکه‌های گلدکوئست | اتاق خبر
کد خبر: 451265
تاریخ انتشار: 11 دی 1400 - 18:04
حدود ۸۰ میلیارد تومان سکه‌های گلدکوئست از سال‌ها پیش هنوز تعیین تکلیف نشده و در اختیار سازمان اموال تملیکی قرار دارد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از ایسنا، در جریان تعیین تکلیف کالاهای موجود در سازمان اموال تملیکی، اخیرا طی بازدید معاون دادستان تهران از انبارهای این سازمان موضوع تعیین تکلیف ۸۰ میلیارد تومان سکه گلدکوئست که از حدود ۱۵ سال پیش مانده است مورد تاکید قرار گرفت.

اینکه جریان این سکه‌ها چیست، میر معینی - معاون فروش و بهره‌وری سازمان اموال تملیکی- درباره آن به ایسنا توضیح داد.

وی با اشاره به اینکه هر کالایی که به سازمان اموال تملیکی اعلام شود، فروش آن منوط به دستور قضایی است گفت که سکه‌های گلدکوئست هم مربوط به سنوات گذشته بوده و پرونده طولانی مدت قضایی دارد، از این رو هر زمان که پرونده‌های آن تعیین تکلیف و حکم صادر شود، سازمان اموال تملیکی آن را اجرایی خواهد کرد.

این مقام مسئول در سازمان اموال تملیکی با اعلام اینکه سکه‌های گلدکوئست در حال حاضر در اختیار این سازمان قرار دارد، افزود: اما تاکنون حکمی در مورد نحوه تعیین تکلیف آن صادر نشده است، این در حالی است که نحوه فروش نیز باید از سوی قضایی اعلام و مشخص شود که این سکه‌ها قرار است در حالت اولیه واگذار و یا اینکه به حالتی دیگر تغییر کند.

میرمعینی در مورد احتمال واگذاری سکه‌های گلدکوئست به عموم مردم نیز یادآور شد که این سکه‌ها ارزش موزه‌ای دارند و اینکه به چه نحوی واگذار شود، منوط به حکم صادره از قوه قضائیه است.

گفتنی است که سکه‌های گلدکوئست مربوط به دوران فعالیت شرکت‌های هرمی قبل از دهه ۹۰ در ایران است که این شرکت‌ها سکه‌های طلا که نقش و نگار متفاوتی داشتند را در جریان فعالیت به خریداران تحویل می‌دادند.

 
 

 

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید