Performancing Metrics

دلیل استفاده میلگرد در پروژه های عمرانی | اتاق خبر
کد خبر: 451267
تاریخ انتشار: 12 دی 1400 - 10:04
صنعت ساختمان از بزرگ‌ترین و مهم­ترین بخش­های اقتصادی کشور است.

یه گزارش اتاق خبر، صنعت ساختمان پس از صنعت نفت به‌عنوان فرصت‌آفرین‌ترین صنعت برای رشد اقتصادی و افزایش تولید ناخالص و اشتغال­زایی به شمار می­رود. صنعت ساختمان با بخش‌های بالادست و پایین‌دست خود مانند فلزات اساسی و کانی­های غیرفلزی در ارتباط است. یکی از صنایع پایین‌دست تولید فلزات اساسی چون فولاد و تولید میلگرد است. قیمت میلگرد در پروژه‌های ساختمانی با صنعت ساختمان ارتباط مستقیم دارد؛ لذا خرید میلگرد و شناخت انواع میلگرد و آشنایی با نکات خرید میلگرد و اطلاع از آخرین قیمت میلگرد تجارت گرام برای افرادی که در صنعت ساختمان سرمایه­گذاری می­کنند اهمیت بالایی دارد که میتوانید در لینک زیر لیست قیمت را مشاهده کنید.
https://www.tejarat-gram.com/price/rebar

 ارتباط مستقیم قیمت میلگرد با قیمت ساختمان به این صورت است که در صورت افزایش قیمت میلگرد قیمت ساختمان افزایش و در صورت کاهش قیمت میلگرد قیمت ساختمان کاهش خواهد یافت. سازه ساختمان­ها بتنی یا فولادی است. در ساختمان­های بتنی یکی از پارامترهای پرمصرف علاوه بر بتن میلگرد است. دلیل استفاده میلگرد در پروژه­های عمرانی مقاومت کششی پایین بتن به‌خودی‌خود می­باشد. به دلیل مقاومت کششی و چرخشی پایین بتن در زمان زلزله بتن دچار شکستگی و ترک شده و ایمنی کمی را برای افراد مقیم ساختمان فراهم خواهد کرد؛ لذا به‌وسیله پارامتری باید این نقطه‌ضعف بتن را پوشش داد. بهترین راه­حل برای پوشش دادن مقاومت کششی و چرخشی پایین بتن استفاده از میلگرد است. البته که مقاومت فشاری بتن بالا است ولی این مقاومت بالا در مقابل نیروهای ناشی از زلزله مقاومت کافی را نداشته و در صورت بروز این واقعه بتن خرد و شکسته خواهد شد، لذا داخل بتن میلگرد قرار داده و با استفاده از بتن مسلح مقاومت کششی و چرخشی بتن را افزایش می­دهند تا ساختمان بتواند در برابر حوادثی نظیر زلزله ایمن گردد. به دلیل افزایش ایمنی ساختمان در برابر زلزله قیمت میلگرد و خرید میلگرد مناسب و شناخت انواع میلگرد اهمیت بسزایی پیدا می­کنند. میلگرد با داشتن ضریب انبساط طولی 000012/0 که با ضریب انبساط طولی بتن برابر است و متناسب بودن ضریب ارتجاعی میلگرد با ضریب ارتجاعی بتن، بهترین گزینه برای استفاده از میلگرد در بتن جهت افزایش مقاومت کششی بتن است.

میلگردها از لحاظ جنس فولادی بوده ولی از لحاظ شکل ظاهری، نوع و ضخامت و سایز با یکدیگر متفاوت بوده و هرکدام در قسمت خاصی از ساختمان و پروژه­های عمرانی مورداستفاده قرار می­گیرد. به دلیل این تفاوت می­بایست انواع میلگرد را بشناسیم و راجع به خرید میلگرد اطلاع کسب کنیم و قیمت میلگرد را به‌صورت روز و آنلاین بدانیم، بالاخص اگر به‌عنوان سازندگان ساختمان و مراکز صنعتی می­باشیم که حجم بالایی از سرمایه خود را صرف ساخت ساختمان کرده­ایم و با برآوردهای نادرستی که ناشی از نبود اطلاعات در خصوص قیمت میلگرد، نوع میلگرد و خرید میلگرد است، هزینه­های بالایی بر ما متحمل خواهد شد و در برخی موارد برشکست خواهیم شد.

میلگردها انواع متفاوتی با قیمت میلگرد مختلفی دارند. برای مثال میلگرد معمولی از فولاد گرما دیده و بدون پرداخت به دست می­آید و به همین دلیل قابلیت زنگ­زدگی بالایی دارد. میلگرد حجم زیادی از زنگ­زدگی فولادی که از آن تشکیل شده را دربرگرفته و سبب فشار شدید داخلی به بتن خواهد شد و در انتها ترک­خوردگی، پاشیدگی و خرابی ساختاری در بتن ایجاد خواهد شد، لذا میلگردهای معمولی و بدون آج از لحاظ قیمت میلگرد نسبت به سایر انواع میلگرد قیمت میلگرد پایین­تری دارند.

میلگردها با ضخامت­های مختلفی در بازار وجود دارند و به‌صورت شاخه­ای، قرقره یا کلاف تهیه می­شود و یکی از فاکتورهای تأثیرگذار بر قیمت میلگرد همین ضخامت میلگرد است که در خرید میلگرد باید آن را در نظر گرفته و در فضاهای مختلفی از ساختمان ضخامت­های مختلفی از میلگرد را مورداستفاده قرار دهیم. قطر کم میلگرد به‌صورت کلاف عرضه می­شود و میلگردهای ضخیم­تر به‌صورت شاخه­های 12 متری عرضه می­گردد. میلگرد راستا به‌منظور افزایش مقاومت کششی بتن، میلگردهای موجود در خاموت سبب جلوگیری از بیرون‌زدگی میلگردهای طولی در اثر کمانش و تحمل نیروهای برشی و جلوگیری از افزایش ترک می­شود، میلگرد سنجاقی به‌منظور تقویت مقاومت برشی خاموت­ها و ایجاد اتصال میان میلگردهای طولی و خاموت به کار می­رود، همچنین میلگرد در خرک به‌منظور قراردادن دو شبکه متوالی افقی بافاصله معین در داخل قالب مورداستفاده قرار می­گیرد. میلگرد رکابی به‌منظور در امتداد نگه‌داشتن میلگردهای طولی در بتن­ریزی دیوارها و دال­ها مورداستفاده قرار می­گیرد.

 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید