Performancing Metrics

تمدید فرصت اتصال کارت‌خوان‌ها به پرونده مالیاتی، تا آخر بهمن | اتاق خبر
کد خبر: 451367
تاریخ انتشار: 30 دی 1400 - 17:21
دارندگان کارت‌خوان تا پایان بهمن‌ماه فرصت دارند نسبت به اتصال دستگاه‌های کارت‌خوان خود به پرونده‌ مالیاتی اقدام کنند و بعد از آن کارت‌خوان‌های ثبت نشده قطع می‌شود.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از اتاق ایران، در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مؤدیان، بانک مرکزی باید با همکاری سازمان مالیاتی نسبت به ساماندهی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی اقدام کند.

در این بین، با اقدامات صورت گرفته از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی کلیه اشخاص دارای ابزار پرداخت‌های بانکی می‌توانند با ورود به درگاه ملی خدمات الکترونیک مالیاتی به نشانی my.tax.gov.ir فهرست تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی خود را مشاهده و نسبت به الصاق آنها به پرونده‌های مالیاتی قبلی و یا تشکیل پرونده مالیاتی جدید اقدام کنند.

از آنجا که تمامی دستگاه‌های کارت‌خوان بانکی و یا درگاه‌های پرداخت الکترونیکی که متناظر با پرونده مالیاتی نباشند، بانک مرکزی نسبت به غیرفعال کردن آن‌ها اقدام می‌کنند.

پیش از این اعلام شده بود که دارندگان کارت‌خوان تا پایان امروز (۳۰ دی) فرصت دارند تا به درگاه ملی خدمات الکترونیک سازمان امور مالیاتی مراجعه و اقدام لازم را انجام دهند؛ اما پیش از ظهر امروز به نقل از سازمان امور مالیاتی اعلام شد که این فرصت تمدید شده و دارندگان دستگاه های کارتخوان تا پایان بهمن برای ثبت اطلاعات در سامانه Tax.gov.ir زمان دارند.

شب گذشته، رئیس مرکز تنظیم مقررات سازمان امور مالیاتی گفته بود: تاکنون نسبت به تعیین تکلیف ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار دستگاه کارت‌خوان در درگاه ملی خدمات الکترونیک اقدام شده و این رقم در حال افزایش است.

محمد برزگری درباره اینکه در پی اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی چه تغییراتی در مبادلات اقتصادی رخ می‌دهد؟ به ایسنا گفت: با اجرای این قانون، تمام فعالان اقتصادی اعم از خرد، کلان، واردکنندگان و ... باید هرگونه معامله و رویداد مالی خود را به‌صورت الکترونیکی و بر اساس یکسری آیین‌نامه و دستورالعمل و قواعد که تعیین و اعلام عمومی می‌شوند، انجام دهند. از سوی دیگر، سازمان امور مالیاتی با اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی تمام صورت‌حساب‌های دستی را الکترونیکی و صورت‌حساب‌های الکترونیکی را استاندارد می‌کنند تا در نهایت، فرآیند صورت‌حساب‌ها به‌طور کامل الکترونیکی و منحصربه‌فرد شود.

وی با بیان اینکه اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی حداقل ۳ تا ۷ سال زمان می‌برد، گفت: در راستای اجرای قانون پایانه‌های فروشگاهی و برای ایجاد بسترهای اولیه اجرای قانون به دارندگان دستگاه‌های کارت‌خوان توصیه کردیم تا با وارد کردن کد ملی و داشتن یک شماره تلفن همراه به نامشان وارد درگاه سازمان امور مالیاتی شوند و اعلام کنند که هر یک از دستگاه‌های کارت‌خوانی که دارند متعلق به کدام پرونده مالیاتی آن‌هاست.

 
 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید