Performancing Metrics

لاوروف از اهداف تحریک‌آمیز آمریکا گفت و بلینکن ضمن تهدید از باز بودن راه دیپلماسی | اتاق خبر
کد خبر: 451636
تاریخ انتشار: 23 بهمن 1400 - 17:41
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، سرگئی لاوروف و آنتونی بلینکن درباره بحران اوکراین صحبت کردند.

به گزارش اتاق خبر به نقل از  ایسنا، به نقل از سایت خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه به آنتونی بلینکن، همتای آمریکایی‌اش گفت، آمریکا و اتحادیه اروپا پیشنهادات روسیه در زمینه امنیت را نادیده گرفتند.

به گفته لاوروف، آمریکا دست به حمله پروپاگاندایی در زمینه حمله احتمالی روسیه زده و کمپین تبلیغاتی واشنگتن و هم‌پیمانانش درباره حمله احتمالی روسیه با اهداف تحریک آمیز انجام می‌گیرد.

لاوروف اشاره کرد: غرب، کی‌یف را به تخریب توافقات مینسک و تلاش‌ها برای حل مشکل دونباس با استفاده از زور ترغیب می‌کند.

براساس بیانیه وزارت خارجه روسیه، لاوروف گفت: ما با نقض تعهدات در زمینه غیرقابل تجزیه بودن امنیت در اروپا و اقیانوس اطلس مخالفت کردیم.

در این باره آنتونی بلینکن اظهار کرد: راه حل دیپلماتیک برای بحران اوکراین همچنان فراهم است و از مسکو خواستم تا تنش را کاهش دهد.

براساس بیانیه وزارت خارجه آمریکا، بلینکن و لاوروف امروز در یک تماس تلفنی به بررسی نگرانی‌های شدید نسبت به احتمال حمله نظامی روسیه به اوکراین در روزهای آینده پرداختند.

بلینکن گفت، راه دیپلماسی همچنان باز است؛ اما از مسکو می‌خواهیم تا تنش را کاهش داده و وارد مذاکرات با حسن نیت شود.

او تاکید کرد: اگر روسیه شیوه خصمانه را دنبال کرده و به اوکراین حمله کند این مساله منجر به پاسخ قطعی و گسترده و یکپارچه خواهد شد.

روابط روسیه و ناتو به رهبری آمریکا اخیرا به دلیل افزایش حضور نیروهای نظامی ناتو در مرزهای روسیه به بهانه حمایت از اوکراین در برابر تهدید احتمالی روسیه تیره شده است.

پیشتر آنتونی بلینکن، اشاره کرده بود: ما تاکنون نمی‌دانیم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه تصمیمی درباره جنگ علیه اوکراین گرفته است یا نه.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید