Performancing Metrics

افزایش مجدد قیمت نفت در بازارهای جهانی| کاهش محسوس قیمت بعید به نظر می رسد | اتاق خبر
کد خبر: 451957
تاریخ انتشار: 11 فروردین 1401 - 12:49
قیمت نفت خام طی ۲۴ ساعت گذشته بار دیگر با افزایش قیمت مواجه شده و قیمت هر بشکه نفت خام برنت به بالای ۱۱۴ دلار در روز چهارشنبه رسید.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از بازار، پیش‌بینی‌های صعودی قیمت نفت خام برنت پس از گزارش اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده از کاهش ذخایر نفت خام و ذخایر استراتژیک خود در بحبوحه مصرف سنگین‌تر پالایشگاه و کاهش عرضه جهانی، اساساً بدون تغییر باقی ماند. در نتیجه، ذخایر نفت خام ۳.۴ میلیون بشکه کاهش یافت که این میزان، بیش از انتظار بازار یعنی کاهش ۲ میلیون بشکه ای بود. این رقم همچنین بیشتر از کاهش ۲.۵ میلیون بشکه ای هفته گذشته است.

در همین راستا، ذخایر استراتژیک نفت ایالات متحده نیز به میزان ۳ میلیون بشکه کاهش یافت؛ چراکه دولت ایالات متحده بخشی از آن را به بازار عرضه کرد تا از تأثیر افزایش قیمت انرژی ناشی از درگیری روسیه و اوکراین جلوگیری کند.

با این حساب، قیمت نفت خام بار دیگر در بازارهای جهانی افزایش یافته، چراکه خریداران نفت روسیه که گفته می شود نزدیک به ۸ درصد از کل تولید جهانی را شامل می شود را نادیده گرفته و از تزریق آن به بازار مایوس شده اند.

در این هفته، افزایش تولید ۳۵۰۰۰ بشکه در روز توسط پالایشگاه های داخلی آمریکا، منجر به افزایش بهره برداری ۱ درصدی از ذخایر نفت خام این کشور شد. اکنون، پالایشگاه های ایالات متحده در بالاترین سطح خود از زمان آغاز همه گیری کرونا مشغول به فعالیت هستند. قیمت نفت خام واکنش قابل توجهی به این گزارش نشان نداد، اما شاخص نفت خام برنت احساس صعودی خود را طی ۲۴ ساعت گذشته حفظ کرده و تا زمان نگارش این گزارش، ۲.۳۵ درصد افزایش یافت.

پیش بینی قیمت نفت خام برنت

افزایش مجدد قیمت نفت در بازارهای جهانی| کاهش محسوس قیمت بعید به نظر می رسد


صعود روز چهارشنبه مقاومت قیمت ۱۱۴.۰۳ (بالاترین قیمت از ۱۱ الی ۲۹ مارس) را به چالش می کشد. شکستن این سطح برای حرکت به سمت سد ۱۱۹.۷۶ (بالاترین قیمت از ۳ الی ۲۲ مارس) مورد نیاز گاوهای بازار است.

اهداف قیمتی اضافی به سمت شمال را می توان در ۱۲۶.۴۲ و ۱۳۸.۰۳ دلار (بالاترین قیمت ۷ مارس) یافت، اما این قیمت ها تنها در صورت افزایش فشار صعودی ناشی از خرید قابل دستیابی هستند.
با این حال، کاهش تدریجی ارتفاع اوج ها در نمودار روزانه می تواند نشان دهنده این باشد که روند صعودی ممکن است متوقف شده باشد. خرس‌ها به دنبال پایین آوردن قیمت‌ها به زیر خط گردن نمودار فعلی قیمت در ۹۶.۵۸ هستند.

این اقدام خرس‌ها را ملزم می‌کند تا قبل از اینکه ۱۰۰.۱۹ در نمودار قیمت ظاهر شود، قیمت‌ها را به زیر چندین محور اساسی از جمله ۱۰۹.۵۸ و ۱۰۶.۱۱ برسانند. البته عوامل فاندامنتال در حال حاضر به دلیل ادامه تنش ها در اوکراین، از چنین حرکت نزولی بزرگی پشتیبانی نمی کنند.

 
کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید