Performancing Metrics

هشدار نسبت به ضرر سنگین بزرگ‌ترین بانک آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 452091
تاریخ انتشار: 15 فروردین 1401 - 18:43
مدیرعامل بانک جی پی مورگان آمریکا هشدار داد که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین، این بانک تا یک میلیارد دلار ضرر خواهد کرد.

به گزارش اتاق خبر، به نقل از فارس، جیمی دیمون، مدیرعامل بانک جی پی مورگان آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین بانک آمریکا از نظر حجم دارایی گفت که این بانک ممکن است به خاطر بحران ناشی از درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین تا یک میلیارد دلار ضرر کند.

رویترز گزارش داد، وی طی نامه سالانه خود به سهامداران از آمریکا خواست تا حضور نظامی خود در اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌ گسترش دهد و خواستار آن شد تا یک طرح برای تضمین امنیت انرژی آمریکا و متحدان این کشور تهیه شود.

مدیرعامل بزرگ‌ترین بانک آمریکا در نامه خود نسبت به تبعات ثانویه درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین برای شرکت‌ها و کشورها ابراز نگرانی کرد.

طی هفته‌های گذشته البته برخی بانک‌های دیگر نیز میزان ضرر خود به خاطر بحران درگیری نظامی روسیه با اوکراین را‌‌‌‌‌‌‌‌ منتشر کردند اما هنوز جی پی مورگان به صورت دقیق و با جزئیات به این مسئله نپرداخته است.

دیمون می‌گوید: آمریکا باید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای گسترش و طولانی‌تر شدن درگیری‌ها در اوکراین با تبعات غیرقابل پیش‌بینی آماده کند. ما باید خود را‌‌‌‌‌‌‌‌ برای بدترین شرایط آماده کنیم اما امیدوار به رخ دادن بهترین شرایط باشیم.

دیمون همچنین به روابط بین چین و آمریکا پرداخت و گفت: آمریکا باید در چرخه تامین نیازهای خود تجدیدنظر کرده و محدودیت‌هایی را‌‌‌‌‌‌‌‌ در این زمینه اعمال کند تا تامین این نیازها محدود به داخل آمریکا یا متحدان کاملا دوست آمریکا باشد.

وی از دولت آمریکا خواست تا دوباره به توافق تجارت آزاد شراکت ترانس پسفیک بپیوندد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید