Performancing Metrics

تغییر قیمت فروش عرصه مسکن مهر هر ۳ ماه یک بار| تکمیل واحدها بدون دریافت آورده از مردم | اتاق خبر
کد خبر: 452974
تاریخ انتشار: 8 تیر 1401 - 08:15
جابرانصاری، مدیر عامل شهر جدید پردیس با تاکید بر اینکه فروش عرصه مسکن مهر اختیاری است و هر سه ماه یک بار دولت قیمت آنرا اعلام می کند گفت: واحدهای مسکن مهر باقیمانده در پردیس را با سرعت تکمیل می کنیم.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از بازار؛ گروه راه و مسکن: واحدهای مسکونی مهر این روزها در برخی شهرهای جدید هنوز تکمیل نشده اند و اتفاقا شهر جدید پردیس که از سایر شهرها نیز دیرتر آغاز به کار برای ساخت مسکن مهر کرد تعداد زیادی مسکن مهر دارد که هنوز تکمیل نشده است.

در شهر جدید پردیس، طرح مسکن مهر با شروع عملیات ساخت ۱۲۷۹۲ واحد مسکونی در سال ۱۳۸۹ آغاز گردید. البته تعداد واحدها در سال های ۱۳۹۲ و ۱۳۹۷به ترتیب ۶۸۴۲۷ و ۳۵۰۲ افزایش یافت و جمع کل واحدهای مسکن مهر پردیس را به ۸۴۷۲۱ واحد رساند. با این تعداد واحد مسکن مهر و واحدهای شخصی ساز پردیس، افق جمعیت پردیس ۵۰۰ هزار نفر رسید.

از کل فازهای پردیس، فازهای ۳، ۵، ۸، ۹جدید، ۹ قدیم، ۱۱ دارای مسکن مهر هستند. از بین این فازها، فاز ۳ قدیمی می باشد و دارای ملک های غیر از مسکن مهر نیز می باشد

شهر جدید پردیس چندین فاز دارد که از کل فازهای پردیس، فازهای ۳، ۵، ۸، ۹جدید، ۹ قدیم، ۱۱ دارای مسکن مهر هستند. از بین این فازها، فاز ۳ قدیمی می باشد و دارای ملک های غیر از مسکن مهر نیز می باشد. ولی فازهای ۵، ۸، ۹(جدید و قدیم)، ۱۱ فازهای جدید می باشند و بخش اعظم آنها فقط مسکن مهر می باشد و تا زمان تکمیل نهایی آنها، خدمات شهری این فازها بر عهده شرکت عمران است.
تعداد ۸۸۵۵ واحد مسکن مهرهای فاز ۳ پردیس در محله های بوستان، بهمن، بهارستان، گلستان، زیتون، کاج، سرو، سپهر، چناران، نارون، اقاقیا، اطلسی، الوند، البرز، پامچال، دنا، دماوند، زاگرس، سبلان، زنبق، سهند، نارنجستان، سنبل، مهستان، مریم، مینا، نگارستان، نرگس، نیستان و یاس ساخته شده اند.
تعداد ۶۲۳۲ واحد مسکن مهرهای فاز ۵ پردیس محله های هراز، سفید رود، زاینده رود، اروند و ارس را شامل می شوند.
تعداد ۲۹۲۷۶ واحد مسکن مهرهای فاز ۸ پردیس در محله های دماوند، دنا، آرارات، تفتان، الوند، دالاهو، جولیان، سبلان و سهند واقع شده است. تعداد ۳۹۳۷ واحد مسکن مهرهای فاز ۹ قدیم پردیس در محله های زاگرس و البرز است. تعداد ۳۱۹۰ واحد مسکن مهرهای فاز ۹ جدید پردیس به نام محله افلاک می باشد. تعداد ۳۳۳۳۵ واحد مسکن مهرهای فاز ۱۱ پردیس، محله های شاهین‌شهر، زیباشهر، پولادشهر، زرین‌شهر، پیران‌شهر، ایران‌شهر، آریا شهر، آذرشهر، عالی‌شهر، شیرین‌شهر، آرمان‌شهر و یاس را شامل می شود.

امیر حسین جابر انصاری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «بازار» در پاسخ به این پرسش که گفته می شود به دلیل رشد قیمت مسکن و ارزش افزوده خوبی که در واحدهای مسکن مهر صورت گرفته است فروش عرصه متوقف شده و قرار است قیمت آن افزایش یابد؟ گفت: اولا که فروش عرصه مسکن مهر اختیاری است و متوقف هم نشده است. دوم اینکه قیمت عرصه مسکن مهر بر اساس قیمت منطقه ای است.

فروش عرصه مسکن مهر اختیاری است و متوقف هم نشده است. دوم اینکه قیمت عرصه مسکن مهر بر اساس قیمت منطقه ای است

وی ادامه داد: قیمت عرصه نیز هر سه ماه یک بار از سوی دولت تعیین و اعلام می شود و قیمت عرصه نیز بر اساس درصدی از قیمت منطقه تعیین می شود.

مدیر عامل شهر جدید پردیس در پاسخ به این پرسش که شهر جدید پردیس بیشترین آمار واحدهای مسکونی مهر باقیمانده را به خود اختصاص داده است آیا آماری در خصوص تعداد واحدهای باقیمانده دارید؟ گفت: تعداد واحدهای مسکن مهر باقیمانده چندان هم بالا نیست اما به هر حال با تلاشی که صورت می گیرد و از محل منابع داخلی در حال تکمیل واحدهای مسکونی مهر هستیم.

بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل واحدهای مسکن مهر باید اذعان کنم که ما با مردم طرف نیستیم و قرار است پولی از مردم دریافت نکنیم و از محل منابع داخلی این واحدهای مسکونی را تکمیل و به متقاضیان واگذار کنیم

جابرانصاری ادامه داد: بر اساس قانون مجلس شورای اسلامی در خصوص تکمیل واحدهای مسکن مهر باید اذعان کنم که ما با مردم طرف نیستیم و قرار است پولی از مردم دریافت نکنیم و از محل منابع داخلی این واحدهای مسکونی را تکمیل و به متقاضیان واگذار کنیم.

وی با تاکید بر اینکه طبق دستور رئیس جمهور باید واحدهای مسکن مهر تکمیل و به مردم و متقاضیان واگذار شود گفت: برخی تخلفات و کلاهبرداریهایی در فاز ۱۱ شهر جدید پردیس صورت گرفته است که باید تاکید کنم به هیچ وجه این تخلفات و کلاهبرداریها به شرکت عمران پردیس مربوط نمی شود. تمام واحدهای مسکونی احداث شده در فاز ۱۱ ، واحدهای مسکن مهر هستند و تعاونی مسکن در آنجا حضور ندارد.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید