Performancing Metrics

آرزوی هنرمندان صنایع دستی کردکوی به بار نشست/ راه‌اندازی بازارچه و موزه صنایع دستی | اتاق خبر
کد خبر: 453385
تاریخ انتشار: 21 تیر 1401 - 09:47
عملیات اجرایی تکمیل ساختمان بازارچه و موزه صنایع دستی شهرستان کردکوی با اعتبار دو میلیارد تومان آغاز شده است.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از ایسنا :هنرهای چندهزارساله برای ادامه حیات خود به یک بازارچه صنایع دستی نیاز دارند تا بتوانند محصولات تولیدی خود را عرضه کنند، استان گلستان نیز ظرفیت بالایی در حوزه صنایع دستی دارد و 30 هزار هنرمند در 70 رشته صنایع دستی برای بازارهای داخلی و خارجی محصول تولید می کنند.

با وجود ظرفیت های بی نظیر گلستان در حوزه صنایع دستی اما بسیاری از هنرمندان از فقدان بازارچه موقت و دائمی گله‌مند بودند و حتی گردشگران و مسافران نیز پس از حضور در استان گلستان خلأ این مهم را حس می کردند و برای خرید سوغات و صنایع دستی مکان مشخصی نداشتند.

یکی از آرزوهای همیشگی هنرمندان صنایع دستی کردکوی ایجاد بازارچه دائمی بود که به نظر می رسد این آرزوی چندساله در حال تحقق است.

فرماندار کردکوی از آغاز عملیات اجرایی تکمیل ساختمان بازارچه و موزه صنایع دستی شهرستان کردکوی خبر داد و گفت: این پروژه با اعتبار دو میلیارد تومان آغاز شده است، برای تکمیل این پروژه 12 میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گلستان اعتبار اختصاص یافته است.

سید باقر مولایی فر با بیان اینکه خوشبختانه پیگیری های مجموعه مدیریت شهرستان و دستگاه های اجرایی استان گلستان به بار نشست و در سفر رئیس جمهور و هیات دولت به استان، مصوبات خوبی برای توسعه و پیشرفت شهرستان در نظرگرفته شد، تصریح کرد: تکمیل پروژه بازارچه صنایع دستی از جمله این پروژه ها است.

وی تأکید کرد: از 12 میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور به گلستان دو میلیارد تومان آن تخصیص یافت که با در همین راستا عملیات تکمیل پروژه مذکور آغاز شده است.

گفتنی است؛ ساختمان بازارچه دائمی صنایع دستی کردکوی در زمین به مساحت 500 متر و در زیربنایی حدود یک هزار مترمربع در چهارطبقه طراحی شده که شامل بازارچه و غرفه های فروش محصولات صنایع دستی شهرستان و استان، موزه و بخش اداری است.

به گفته مسئولان ذی ربط در حال حاضر بر اساس دستورالعمل های قانونی، پیمانکار انتخاب شده و کارگاه عملیات تکمیل پروژه در حال تجهیز شدن است.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید