Performancing Metrics

روسیا الیوم: قیمت جهانی نفت‌ 5 درصد کاهش یافت | اتاق خبر
کد خبر: 454050
تاریخ انتشار: 25 مرداد 1401 - 10:20
روسیا الیوم نوشت به دلیل انتظارات بازگشت نفت ایران به بازار و کاهش رشد اقتصادی چین، قیمت نفت حدود پنج درصد کاهش یافت.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از گروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، روسیا الیوم نوشت: به دلیل انتظارات مبنی بر بازگشت نفت ایران به بازار و داده‌هایی که نشان می‌دهد اقتصاد چین در پرتو محدودیت‌های کووید و وخامت بخش املاک و مستغلات با مشکلاتی مواجه است، قیمت نفت حدود ۵ درصد کاهش یافت.

قیمت نفت خام برنت دریای شمال با ۵.۱ درصد کاهش به ۹۳.۱۵ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۵.۳ درصد کاهش به ۸۷.۲۳ دلار در هر بشکه رسید.

روسیا الیوم افزود: بازارهای سهام کاهش را ثبت کردند، در حالی که دلار با استقبال سرمایه‌گذاران از کاهش نرخ تورم در ایالات متحده با افزیش همراه بود، اگرچه هنوز نرخ تورم در آمریکا در بالاترین سطح خود در چند دهه اخیر است؛ قیمت نفت هم که عمدتاً بر اساس داده‌های اقتصادی چین پایین بود، بیشتر سقوط کرد و ثبت کاهش پنج درصدی روزانه را ثبت کرد.

کریگ ارلام، تحلیلگر بازار در OANDA گفت: شروع ناامیدکننده‌ای برای یک هفته در بازارهای مالی بود؛ زیرا خوش بینی سرمایه‌گذاران با واقعیت داده‌های اقتصادی چین روبرو شد.

بانک مرکزی چین روز دوشنبه در اقدامی غافلگیرکننده نرخ‌های بهره کلیدی را کاهش داد، در حالی که مجموعه‌ای از داده‌ها حاکی از کاهش رشد اقتصادی در دومین اقتصاد بزرگ جهان بود. داده‌ها نشان داد که رشد تولید صنعتی چین در ماه جولای کمتر از حد انتظار بوده است.

تولید صنعتی چین به طور سالانه ۳.۸ درصد افزایش یافته است، اما در مقایسه با ۳.۹ درصد ثبت شده در ژوئن کاهش یافت که بسیار کمتر از انتظارات تحلیلگران است.

پایبندی پکن به استراتژی کووید صفر روند بهبود اقتصادی را کند می‌کند؛ زیرا تعطیلی‌های ناگهانی و اقدامات قرنطینه طولانی مدت ضربه‌ای به فعالیت‌های تجاری و بهبود مصرف در چین وارد می‌کند.

بازارهای عمده سهام در اروپا نیز امروز با افزایش اندک بسته شدند، در حالی که سهام وال استریت در معاملات صبحگاهی سقوط کرد.

بازارها در انتظار انتشار صورتجلسه آخرین نشست فدرال رزرو درباره سیاست‌های مالی در ماه ژوئیه، در روز چهارشنبه با هدف به دست آوردن سرنخ‌هایی از برنامه‌های نرخ بهره بانک مرکزی آمریکا هستند.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید