Performancing Metrics

بیش از ۱۷۹ هزار تُن کالا در بنادر شرق هرمزگان «کاپوتاژ» شد | اتاق خبر
کد خبر: 455004
تاریخ انتشار: 14 آذر 1401 - 10:49
بندرعباس- مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان گفت: ۱۷۹ هزار و ۷۸۳ تُن کالای غیرنفتی از ابتدای امسال تا کنون در بنادر شرق این استان کاپوتاژ (حمل و نقل ساحلی) شده است.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از بازار، به نقل از روابط عمومی بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان، حمیدرضا محمدحسینی تختی، با اشاره به ۱۷۹ هزار و ۷۸۳ تُن کالای غیرنفتی از بنادر شرق استان، افزود: از ابتدای سال جاری تا کنون، حمل‌ونقل کالاهای غیرنفتی به صورت رویه کاپوتاژ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶۰ درصد افزایش پیدا کرد.

وی عمده کالای غیرنفتی کاپوتاژ شده را شامل مواد معدنی، خشکبار، دانه‌های روغنی و غلات از مبدا بنادر شرق هرمزگان به بنادر تابعه اعلام کرد.

محمدحسینی تختی ادامه داد: در رویه واردات نیز ۱۱۵ هزار و ۵۷۰ تُن انواع کالاهای غیرنفتی از کشورهای حوزه خلیج فارس به بنادر شرق هرمزگان وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۲ درصد افزایش داشته است.

بندر شهید باهنر بندرعباس از بنادر قدیمی و چندمنظوره استان هرمزگان و یکی از کانون‌های مهم صادراتی و ترانزیتی جنوب کشور محسوب می‌شود.

این بندر با ظرفیت سالانه ۲ و نیم میلیون تُن امکان پهلوگیری کشتی‌هایی با ظرفیت ۴۰ هزار تُن و آبخور ۱۱ و نیم متر برخوردار است.

حمل و نقل کالا یا مسافران از یک نقطه در یک کشور به نقطه‌ای دیگر در همان کشور را کاپوتاژ می‌گویند.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید