Performancing Metrics

از فرودگاه تا هتل: چطور در استانبول تاکسی بگیریم؟ | اتاق خبر
کد خبر: 455075
تاریخ انتشار: 15 آذر 1401 - 10:07
آیا زمانی که پس از سه ساعت پرواز به فرودگاه رسیدید، می‌دانید چگونه خود را به هتل برسانید؟

به گزارش  اتاق خبر به نقل از بازار، آیا زمانی که پس از سه ساعت پرواز به فرودگاه رسیدید، می‌دانید چگونه خود را به هتل برسانید؟ اگر می‌خواهید پاسخ این پرسش که از فرودگاه تا هتل: چطور در استانبول تاکسی بگیریم؟ را بدانید این مطلب را بخوانید.

 

از فرودگاه تا هتل: چطور در استانبول تاکسی بگیریم؟

 

فاصله‌ی پرواز تهران تا استانبول در حدود سه ساعت است که از فاصله‌ی تهران تا شمال کمتر است. بنابراین سفر به این شهر اروپایی آسیایی با این فاصله‌ی کم تا کشور عزیزمان و هزینه‌های متناسب، کاری بسیار جذاب خواهد بود. استانبول با تمام زیبایی‌هایش برای کسانی که علاقه دارند با دیدن فرهنگ متنوع مردم و تماشای جاهای دیدنی این شهر تاریخی، تجربه‌ی متفاوتی را برای خود رقم بزنند، یک مقصد عالی است. اما آیا زمانی که پس از سه ساعت پرواز به فرودگاه رسیدید، می‌دانید چگونه خود را به هتل برسانید؟ اگر می‌خواهید پاسخ این پرسش که از فرودگاه تا هتل: چطور در استانبول تاکسی بگیریم؟ را بیابید، این مقاله را بخوانید.

استانبول چند فرودگاه بین‌ المللی دارد؟

شهر استانبول دو فرودگاه بزرگ و بین‌المللی دارد. یکی از آنها فرودگاه آتاتورک است که اولین فرودگاه استانبول و پر رفت‌وآمدترین فرودگاه ترکیه است. فرودگاه آتاتورک عمری نزدیک به صد سال دارد و در بخش اروپایی این شهر واقع شده و تنها ۲۴ کیلومتر با مرکز شهر استانبول فاصله دارد.

دومین فرودگاه بین‌المللی استانبول، فرودگاه صبیحا گوکچن است که با مرکز این شهر ۴۵ کیلومتر فاصله دارد و فرودگاه جدید استانبول به شمار می‌آید. فرودگاه صبیحا گوکچن سومین فرودگاه پرتردد دنیا، بعد از فرودگاه‌های لندن و هند است و ظرفیت بسیار زیادی دارد. اکثر افرادی که بلیط تهران استانبول را می‌خرند، در این فرودگاه به زمین می‌نشینند.

روش های رسیدن از فرودگاه به مرکز شهر

وارد فرودگاه استانبول شده‌اید و قصد دارید برای رسیدن به هتل از یک وسیله‌ی نقلیه استفاده کنید. خوشبختانه شهر استانبول در نزدیکی مراکز تفریحی و گردشگری شهر دارای هتل‌های زیادی است و کسانی که هتل استانبول زررو می‌کنند، می‌توانند با رساندن خود به مرکز شهر، با هتل مورد نظرشان فاصله‌ی کمی داشته باشند.

به طور کلی روش‎های رسیدن از فرودگاه‌های استانبول به مرکز شهر استفاده از مترو، اتوبوس و تاکسی‌ است. مترو و اتوبوس دو وسیله‌ی نقلیه‌ی عمومی کم‌هزینه هستند که برای افرادی که سبک و اقتصادی سفر می‌کنند و حاضرند فاصله‌ی ایستگاه تا هتل را پیاده بپیمایند، بسیار مناسب است چون هزینه‌ی آنها در مقایسه با کرایه‌ی تاکسی بسیار کمتر است. در نظر داشته باشید که در حال حاضر فرودگاه صبیحا گوچکن فاقد خطوط مترو به سمت مرکز شهر است. اما اتوبوس‌های فرودگاه صبیحا گوکچن استانبول، مسیرهای مختلفی را طی می‌کنند.

برای رسیدن به مرکز شهر سوار اتوبوس های هاواتاش شوید

اتوبوس‌های هاواتاش (Havataş) در فرودگاه صبیحا گوکچن از ساعت ۴ صبح آغاز به کار کرده و تا ساعت ۱ بامداد نیز هر ۳۰ دقیقه یک بار به سمت مرکز شهر حرکت می‎کنند. هاواتاش یک سرویس شاتل فرودگاهی است که دارای مسیرهای متنوعی است:

  • مسیر فرودگاه تا میدان تکسیم: یکی از مسیرهای هاواتاش به سمت میدان تکسیم بوده و ایستگاه آن در مقابل هتل پوینت (Point) است. کرایه‌ی این مسیر ۱۴ لیر است و سفر با آن حدوداَ یک ساعت و نیم به طول می‌انجامد. چند ایستگاه در طول مسیر وجود دارد که مهم‌ترین آنها بشیکتاش و خود میدان تکسیم است.

  • مسیر فرودگاه تا کادیکوی: یکی دیگر از مقاصد شاتل فرودگاهی کادیکوی (Kadıköy) است که کرایه‌ی آن برای هر نفر ۹ لیر بوده و سفر با آن حدوداَ یک ساعت طول می‌کشد. شما برای رسیدن به مرکز شهر از این مسیر باید سوار قایق شوید و تا امینونو (Eminönü) حدوداَ ۱۵ دقیقه دریانوردی کرده و ۲٫۱۵ لیر کرایه دهید.

توجه داشته باشید که اگر در میدان تکسیم از هاواتاش پیاده شدید می‌توانید با تاکسی به مناطق اطراف بروید و در این صورت با پرداخت هزینه‌ی بسیار کمتر، به محل هتل خود خواهید رسید.

از فرودگاه تا هتل: چطور در استانبول تاکسی بگیریم؟

از فرودگاه تا مرکز شهر با تاکسی چقدر طول می‎کشد؟

افرادی که با خانواده و چمدان‌های سنگین به استانبول آمده و جابجایی با وسایل نقلیه‌ی عمومی را نمی‌پسندند، کافی است یک تاکسی بگیرند تا مستقیما به در هتل خود بروند. تاکسی‌های فرودگاه صبیحا گوچکن استانبول مانند سایر تاکسی‌های این شهر به رنگ زرد بوده و دارای نشان مخصوص تاکسی فرودگاه هستند. شما برای تاکسی گرفتن در فرودگاه می‌توانید به قسمت مخصوص کرایه‌ی تاکسی رفته و با دادن نشانی هتل خود، برای مسیر مورد نظر تاکسی بگیرید.

هزینه‌ی حدودی تاکسی‌های فرودگاه به سمت میدان تکسیم که تقریبا مرکز شهر است، بین ۹۰ تا ۱۱۰ لیر است و اگر هتل شما در همان حوالی باشد، مبلغی در همین حدود یا بیشتر را باید بپردازید. علاوه بر این از فرودگاه تا مناطق بی‌اغلو یا سلطان احمد بیش از یک ساعت در مسیر هستید و حداقل ۸۵ لیر باید بپردازید. بنابراین می‎بینید که از نظر زمان تفاوت چندانی میان تاکسی و اتوبوس وجود ندارد اما هزینه‌های اتوبوس بسیار پایین‌تر است.

استفاده از تاکسی‌های اینترنتی

یکی دیگر از گزینه‌های مفید برای بیرون آمدن از فرودگاه و رفتن به هتل این است که از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید. خوشبختانه این وسایل نقلیه، همانند تاکسی‌های اینترنتی در ایران، بسیار کارآمد و مناسب هستند و شما می‌توانید از این تاکسی‌ها که قیمت مناسب‌تری نسبت به تاکسی‌های فرودگاهی دارند، استفاده نمایید.

در ترکیه تاکسی‌های اینترنتی زیادی وجود دارد که البته با توجه به حجم بالای گردشگر در این کشور و مسافرانی که هر روزه از این سو به آن سو رفت‌وآمد می‌کنند، منطقی به نظر می‌آید. شما برای گرفتن تاکسی اینترنتی باید اپلیکیشن آنها را روی گوشی خود دانلود کنید تا بتوانید از فرودگاه برای درخواست تاکسی اینترنتی اقدام کنید. بنابراین باید بدانید که چه تاکسی‌هایی در استانبول فعال هستند و بهتر است که پیش از رسیدن به فرودگاه و در ایران، اپلیکیشن آنها را دانلود نمایید. برخی از معروف‌ترین تاکسی‌های اینترنتی ترکیه عبارتند از: آی تاکسی (iTaksi)، بی تاکسی (Bi Taksi)، گت ترنسفر (Get Transfer) و اوبر (UBER) که از میان آنها بی تاکسی از همه معروف‌تر و بهتر است.

با معروف ترین تاکسی اینترنتی ترکیه آشنا شوید

بی تاکسی معروف‌ترین تاکسی اینترنتی ترکیه است که اپلیکیشن آن به راحتی قابل نصب بر روی گوشی هوشمند است و استفاده از آن نیز آسان است. این برنامه دارای امنیت کافی بوده و اطلاعات راننده، پلاک خودرو و شماره همراه او را در اختیارتان قرار می‌دهد. بی تاکسی امکان نمایش ترافیک در مسیر حرکت را به راننده می‌دهد و مسیری کم ترافیک را برای شما انتخاب می‌کند. شما می‌توانید گزینه‌های تاکسی و یا ون را برای خود انتخاب کنید و در این صورت اگر تعداد همسفران زیادی داشته باشید، به راحتی با یک وسیله‌ی نقلیه جابجا شوید.

از فرودگاه تا هتل: چطور در استانبول تاکسی بگیریم؟

توجه داشته باشید که تاکسی‌های زرد ارزانتر و اقتصادی بوده، تاکسی‌های فیروزه‌ای کمی گران‌تر و نیمه لوکس هستند و تاکسی‌های سیاه گزینه لوکس این شرکت تاکسیرانی اینترنتی به شمار می‌آیند. ارزان‌تر بودن نسبت به تاکسی‌های شهری یکی از مزایای مهم بی تاکسی است. هم‌چنین همانند تاکسی‌های اینترنتی در ایران شما قیمت و هزینه‌ی سفر خود را پیش از انتخاب تاکسی می‌دانید و هم‌چنین می‌توانید اطلاعات سفر را برای دوستان خود بفرستید. اپلیکیشن بی تاکسی از زبان انگلیسی پشتیبانی کرده و این تاکسی‌ها در اکثر استان‌های ترکیه و سرتاسر شهرهای بزرگ فعال هستند.

کدام تاکسی اینترنتی را انتخاب کنیم؟

شرکت رقیب برای بی تاکسی، تاکسیرانی اینترنتی آی تاکسی است که با توجه به این که قیمت تاکسی‌های آن از بی تاکسی ارزان‌تر است، گزینه‌ی مناسبی برای رفتن از فرودگاه به هتل به شمار می‎آید. اما در نظر داشته باشید که این تاکسی اینترنتی در تمامی استان‌های ترکیه فعال نیست. تاکسی زرد با قیمت مناسب، تاکسی آبی به صورت نیمه لوکس، تاکسی‌های لوکس و ون از انواع وسایل حمل و نقل این شرکت تاکسیرانی است. پرداخت هزینه‌ی تاکسی با استانبول کارت وجود دارد اما به یاد داشته باشید که امکان لغو سفر برای این تاکسیرانی وجود ندارد و در صورت لغو سفر، باید مبلغی از سفر را به عنوان جریمه پرداخت کنید.

گت ترنسفر یکی دیگر از اپلیکیشن‌های تاکسیرانی در ترکیه GET است که یک تاکسی اینترنتی بین‌المللی بوده و تاکسی هوایی را برای اولین بار در جهان به مسافرانش ارائه می‎دهد. این شرکت ۹ نوع تاکسی را به مشتریان خود ارائه می‌دهد: تاکسی اقتصادی، تاکسی پریمیوم، تاکسی بیزینس، تاکسی لوکس، تاکسی شاسی بلند، ون، مینی‌ بوس، اتوبوس و تاکسی هوایی یا هلیکوپتر که نوع هوایی آن بسیار هیجان‌انگیز و البته گران‌قیمت است.

اوبر تاکسی اینترنتی مشهور در جهان و ترکیه است که در بیش از ۶۷ کشور دنیا فعالیت دارد و قیمت ارزان آن باعث شده که طرفداران زیادی داشته باشد اما اخیرا به دلیل تخلفات بسیار مجوز فعالیت اوبر در ترکیه باطل شده است اما این تاکسی و اپلیکیشن فعالیت خود را به صورت غیرقانونی و ارزان‌تر ادامه می‌دهد. پس اگر نمی‌خواهید دچار دردسر شوید از آنها استفاده نکنید زیرا در صورتی که سوار آنها شده و دستگیر شوید، به علت استفاده از اوبر جریمه خواهید شد.

 

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید