Performancing Metrics

2 پیش بینی متفاوت از قیمت سکه 16 آذر /ترمز سکه کشیده شد! کدخبر | اتاق خبر
کد خبر: 455093
تاریخ انتشار: 16 آذر 1401 - 09:58
قیمت سکه در معاملات نقدی دیروز ریزش کرد. در شرایط فعلی فعالان بازار ۲ پیش بینی متفاوت در مورد قیمت سکه در بازار امروز دارند.

به گزارش اقتصادنیوز ، بررسی های به عمل آمده از هسته مرکزی بازار ارز تهران نشان می دهد که تب قیمت دلار در معاملات نقدی روز گذشته اندکی کم شد و اسکناس آمریکایی یک کانال عقب نشینی کرد.

سکه بازان تغییر تاکتیک دادند

با عقب نشینی بازیگران ارزی، سکه بازان هم تغییر تاکتیک دادند و کمتر کسی در موقعیت خرید قرار گرفت، به همین دلیل قیمت سکه امامی در معاملات دیروز تقریبا ۳۵۰ هزار تومان ریزش کرد و در محدوده ۱۷میلیون و ۳۵۰ هزار تومان به کار خود پایان داد.

 

سکه بورسی و طلا، ترمز سکه را کشید

البته فعالان بازار معتقدند کاهش قیمت سکه در بورس کالا و افت قیمت اونس طلا ترمز روند صعودی قیمت سکه را کشید.

دو پیش بینی متفاوت در مورد قیمت سکه

در شرایط فعلی دو نگاه متفاوت در مورد  قیمت سکه وجود دارد.عده ای از معامله گران معتقدند که تا زمانی که فلز گران بهای داخلی بالای مرز ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله می شود نباید انتظار عقب نشینی قیمت سکه به سمت مرز ۱۷ میلیون تومان را داشت.

به باور این دسته از معامله گران در صورتی که نرخ دلار و سکه بورسی رشد کند احتمال صعود سکه بازان در بازار آزاد محتمل خواهد بود.

با این حال برخی از معامله گران‌ با اشاره به حباب سکه و فاصله چشمگیر ارزش ذاتی سکه و نقدی آن می گفتند درصورتی که قیمت سکه امروز حمایت دلار و... را کسب نکند این امر ممکن است سکه موجب عقبگرد فلز گران بهای داخلی تا سطح ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان شود.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید