Performancing Metrics

فوری/ افزایش قیمت کارخانه ای چند خودروی سایپا | اتاق خبر
کد خبر: 455129
تاریخ انتشار: 19 آذر 1401 - 10:36
گروه خودروسازی سایپا، در حالی از صبح امروز (شنبه) برای دومین هفته متوالی طرح فروش فوق‌العاده دو محصول وانت ۱۵۱ و کوییک پلاس اتوماتیک را اجرایی می‌کند که قیمت این محصولات نسبت به عرضه‌های قبلی آن ها افزایش داشته است، سایپا در این رابطه ضمن تاکید بر اینکه و

به گزارش  اتاق خبر به نقل از اقتصادنیوز، پنجشنبه هفته گذشته، گروه خودروسازی سایپا طرح  پیش‌فروش چهار محصول  خود را در قالب طرح‌های ویژه متقاضیان عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت آغاز کرده است. مبلغ پیش‌پرداخت وانت   ۱۵۱ که تا طرح ویژه آبان ماه با پیش‌پرداخت ۸۰ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان عرضه شده بود، در این مرحله مبلغ علی‌الحساب ۸۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته شده است.

حال این گروه خودروسازی از صبح امروز (شنبه ۱۹ آذرماه)، طرح فروش فوق‌العاده دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک‌ و سایپا ۱۵۱ SE با موتور M۱۳ را با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه آغاز کرده است.  

نکته مهم و قابل توجه این است که (علاوه بر افزایش مبلغ پیش‌پرداخت وانت ۱۵۱ در طرح پیش‌فروش اخیر) قیمت قطعی این محصول و قیمت کوییک پلاس اتوماتیک در طرح جاری با افزایش قیمت مواجه شده است.

در طرح ویژه  آبان  ماه که این دو محصول هریک عرضه شده بودند، وانت ۱۵۱ با قیمت ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با قیمت ۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان عرضه شده بودند؛ حال در طرح فروش فوق‌العاده که از امروز آغاز شده، این دو محصول به‌ترتیب با قیمت‌های ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان (وانت ۱۵۱) و ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان (کوییک پلاس اتوماتیک) عرضه شده‌اند.  

بدین ترتیب نسبت به آخرین باری که این محصول فروخته شده‌اند، وانت سایپا ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک ۱۰ میلیون و ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.

با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱، مجوزی رسمی برای محصولات خودروسازان صادر نشده، ایسنا، صحت اخذ مجوز افزایش قیمت را از گروه سایپا، پیگیری کرد و  سایپا نیز در این رابطه، پاسخ داد:

- در مورد وانت ۱۵۱، قیمت‌های مصوب و اخذ مجوز برای تغییر قیمت‌ها، تنها مشمول خودروهای سواری است و برای وانت‌ها الزامی‌ وجود ندارد.

- در رابطه با افزایش قیمت کوییک پلاس اتوماتیک نیز، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود را اخذ کرده است.

چرا در طرح‌های اخیر سایپا، طرح جایگزینی خودروهای فرسوده نیست؟

نکته مهم دیگر نیز این است که همانند دو طرح قبلی (فروش فوق‌العاده ۱۲ آذر ماه و پیش‌فروش ۱۷ آذرماه)، در این طرحی که از امروز اجرا شده، اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا نمی‌شود.

این در حالیست که پس از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، وزارت صمت تاکید کرد: سامانه یکپارچه موضوعیت آغاز فعالیت خود را از دست داد اما رعایت الزامات قانونی مصوب همچون تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به  طرح جایگزینی خودروهای فرسوده  توسط این شرکت‌های خودروساز بر قوت خود باقی خواهند ماند؛ اما در این سه طرح سایپا طرح جایگزین خودروهای فرسوده دیده نشد!

سایپا در این رابطه نیز به ایسنا پاسخ داد: الزام اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، مختص فروش خودروهایی است که هنوز در قالب فرایند قرعه‌کشی عرضه می‌شوند؛ بنابراین با توجه به اینکه محصولات گروه خودروسازی بصورت کامل از فرآیند قرعه‌کشی خارج شده است؛ الزام به اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت فروش به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده وجود ندارد.

فروش فوق‌العاده ۲ محصول سایپا از امروز

همانطور که اشاره شد حال، گروه خودروسازی سایپا فروش فوق‌العاده دو محصول کوییک‌ پلاس اتوماتیک و  با گیربکس معمولی و کوییک R با گیربکس معمولی در  رنگ سفید را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه (خارج از فرآیند قرعه‌کشی) آغاز کرده‌ است.

مهلت ثبت‌نام برای متقاضیان عادی تا تکمیل ظرفیت محصولات و برای طرح مربوط به پیش ثبت‌نام طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران دارای دو فرزند) سه روز در نظر گرفته شده است.

متقاضیان می‌توانند از ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی  saipa.iranecar.com  نسبت به ثبت‌نام اقدام کنند.

سایپا مجوز افزایش قیمت چند محصول خود را دریافت کرد

گفتنی است که در طرح ویژه مادران، پیش‌ثبت‌نام صورت می‌گیرد و پس از تایید مادران حائز شرایط امکان ثبت‌نام (مادران دارای حداقل دو فرزند که فرزند دوم به‌ بعد آن‌ها از تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به‌ دنیا آمده باشد)، امکان ثبت‌نام نهایی فراهم و واریز وجه مسیر خواهد شد.

در طرح ویژه مادران، محدودیت‌هایی نظیر داشتن گواهی‌نامه معتبر، عدم پلاک انتظامی فعال، هر کدملی یک دستگاه، عدم خرید ۴۸ ماهه گذشته اجرایی و لحاظ نخواهد شد؛ اما در طرح ویژه متقاضیان عادی، شرط عدم پلاک انتظامی فعال، حداقل سن ۱۸ سال و ارائه گواهی‌نامه معتبر، محدودیت صدور فاکتور ۱۸ ماهه و شماره تلفن به‌ نام فرد متقاضی وجود خواهد شد.

نظرات
ADS
ADS
پربازدید