به گزارش  اتاق خبر به نقل از اکوایران، سکه امامی به سقوط بهای اونس طلا در انتهای هفته چندان توجهی نکرد و روز دوشنبه حتی توانست به کانال 24 میلیون تومانی بازگردد.

به گفته فعالان مهمترین عاملی که موجب شد سکه امامی در روز سوم هفته در مسیر صعودی قرار بگیرد، رشد جزئی قیمت دلار در بازار داخلی بود. این اتفاق از نگاه برخی از تحلیلگران نشان می‌داد فلز گرانبهای داخلی همچنان نسبت به نوسانات قیمت اسکناس آمریکایی حساس‌تر از تغییرات قیمت دلار است.

روز گذشته حتی بهای اونس طلا در شروع بازارهای جهانی نوسان افزایشی خاصی نداشت که میزان خریدها در بازار سکه داخلی را تحریک کند. به این ترتیب با اطمینان بیشتری می‌توان گفت که سکه‌بازان به تغییرات قیمت دلار حساس‌تر هستند.

در این شرایط در صورتی  که در روز جاری دلار به رفتار صعودی خود ادامه دهد، می‌توان انتظار داشت که سکه امامی نیز بار دیگر به سوی کانال حساس 25 میلیون تومانی حرکت کند. از سوی دیگر، افت دلار به راحتی می‌تواند سکه را در معرض قدرت بازیگران کاهشی قرار دهد که از لحاظ بنیادی نیز انتظار افت فلز گرانبهای داخلی را دارند.

ارزش ذاتی سکه امامی همچنان زیر مرز 20 میلیون تومان قرار دارد و همین موضوع انتظارات نزولی را در بازار فعال نگه داشته است.