Performancing Metrics

۲۴۲ میلیارد متر مکعب گاز شیرین در ۱۳ پالایشگاه پارس جنوبی تولید شد| ۳۷ سکو برای گرم‌شدن خانه‌ها | اتاق خبر
کد خبر: 456343
تاریخ انتشار: 28 اسفند 1401 - 08:17
بوشهر- خزایی معاون عملیات شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه امسال ۲۴۲ میلیارد متر مکعب گاز شیرین در ۱۳ پالایشگاه پارس جنوبی تولید شده است از فعالیت ۳۷ سکوی دریایی برای تولید گاز در پارس جنوبی خبر داد.

 به گزارش اتاق خبر به نقل از سلمان خزایی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: میدان گازی پارس جنوبی از میادین مهم در سطح جهان محسوب می‌شود و نقش این مجموعه در تامین سبد انرژی کشور غیر قابل انکار است.

وی افزود: اکنون ۱۳ پالایشگاه بزرگ در تولید گاز و میعانات گازی و سایر محصولات فعال هستند و روز به روز شاهد افزایش میزان تولیدات هستیم.

معاون عملیات نفت و گاز پارس خاطر نشان کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بالغ بر ۲۴۲ میلیارد متر مکعب گاز از این میدان برداشت و شیرین‌سازی و به شبکه سراسری ارسال شده است.

خزایی تصریح کرد: اکنون ۳۷ سکوی بهره‌برداری و ۶ هزار کیلومتر خط لوله دریایی در پارس جنوبی احداث شده و با تمام توان و ظرفیت موجود برای بهبود وضعیت این منطقه گام برمی‌داریم.

وی اضافه کرد: در شرایط کنونی و بر اساس آمار موجود، روزانه ۷۰۰ هزار بشکه میعانات گازی در پارس جنوبی تولید و ارسال می‌شود.

معاون عملیات نفت و گاز پارس گفت: روزانه ۴۵۰ هزار بشکه میعانات گازی از پارس جنوبی، با خط لوله ۴۵۰ کیلومتری به پالایشگاه ستاره خلیج فارس ارسال و به بنزین تبدیل می‌شود.

خزایی افزود: ۷۵ درصد میعانات گازی از پارس جنوبی به بنزین تبدیل می‌شود.

 
نظرات
ADS
ADS
پربازدید