Performancing Metrics

لازمه رسیدن به جامعه، شاد حفظ امنیت غذایی در کشور است | اتاق خبر
کد خبر: 457445
تاریخ انتشار: 7 تیر 1402 - 10:47
نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی گفت: حفظ امنیت غذایی یک ملت و همچنین امنیت غذاهای صادراتی بسیار مهم است و برای داشتن خانواده‌ای شاد و بانشاط باید بهداشت روانی جامعه را حفظ کنیم.

به گزارش  اتاق خبر به نقل از ایرنا از وزارت جهاد کشاورزی، حجت‌السلام ‌والمسلمین «حسن ربانی» در گردهمایی سراسری مدیران استانی و ستادی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار داشت: این ایام سالگرد حادثه تلخ انفجار در مجلس است که موجب شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲ نفر از افراد حاضر در آنجا شد، همین حادثه برای ساقط کردن یک نظام کافی بود، که آن حادثه هم نمونه‌ای از جنایات گروه منافقین بود، آن هم در شرایطی که ما درگیر جنگ تحمیلی بودیم.

وی بیان‌داشت: امروز همان دشمنان با روش‌های مختلف تلاش می‌کنند تا در عرصه فرهنگی ما را دچار شبهه کنند که با توکل به خداوند متعال در برابر آنان ایستادگی خواهیم کرد و شاهد شکستشان خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اهمیت وظیفه شناسی و اعتقاد و ایمان به عرصه حفظ امنیت غذایی، گفت: امروز امنیت غذایی یک جامعه به دست شما مدیران و همکاران شما است. نقش شما در حفظ امنیت غذایی یک ملت و همچنین امنیت غذاهای صادراتی بسیار مهم است. بی‌اعتقادی و بی ایمانی به انجام وظیفه و کار موجب آسیب به سلامت روان جامعه خواهد شد.

حجت‌الاسلام ربانی ادامه‌داد: امروز ما نیازمندیم که در سایه‌ آموزه‌های دینی بهداشت روانی خود را رعایت کنیم که دین مبین اسلام بسیار بر این مورد تکیه کرده است. برای داشتن خانواده‌ای شاد و با نشاط باید بهداشت روانی جامعه را حفظ کنیم.

وی اظهار داشت: ما بسیار به رشد علمی فردی و اجتماعی نیازمندیم که باید با یک برنامه ریزی دقیق این کمبود را جبران کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهادکشاورزی ضمن بیان اینکه لغزش‌ در عرصه کاری ما موجب آسیب به مردم و ملت می‌شود، گفت: هر غفلت و هر لغزشی در رابطه با بحث امنیت غذایی باعث آسیب به مردم می‌شود و ما در برابر چنین امری در دنیا و آخرت ضامن هستیم. بر این اساس باید نسبت به این وظیفه مهم همه تلاش خود را به‌کار بگیریم.

وی اضافه‌کرد: در هرجایی که مسوول هستیم با همه‌ اعتمادی که به طرف مقابل خود داریم باید نظارت دقیق داشته باشیم و اعتماد باید همراه با نظارت باشد.

ربانی افزود: باید برای پیشگیری از آسیب‌ها و رخدادهای مختلف برنامه‌ریزی داشته باشیم، از جمله برای رفع روزمرگی نیز باید یک برنامه‌ریزی دقیقی در سطح سازمان خود انجام دهیم.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهادکشاورزی در پایان سخنان خود گفت: همان‌طور که شهدا از این کشور و ملت در برابر تهدیدهای خارجی و داخلی مرزبانی می‌کردند امروز شما مرزبانان سلامت غذایی این ملت هستید.

وی بیان‌داشت: همان‌طور که در عرصه‌های مختلف پزشکی، نانو تکنولوژی و نظامی، کشورهای مختلف به جهت استفاده از کمک‌های ما در این عرصه‌ها به سمت جمهوری اسلامی ایران آمده‌اند، امیدواریم که در بحث امنیت غذایی نیز چنین اتفاقی رخ دهد و ما نیز بتوانیم صادر کننده مسئله امنیت غذایی به کشورهای جهان باشیم.

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید