Performancing Metrics

تعیین سقف افزایش اجاره‌بها به شورای مسکن استان‌ها واگذار شد | اتاق خبر
کد خبر: 460342
تاریخ انتشار: 5 خرداد 1403 - 23:14
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مسیر شهید آیت‌الله رییسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود، گفت: تعیین سقف افزایش اجاره‌بها به شورای مسکن استان‌ها واگذار شد.

به گزارش اتاق  خبر به نقل از خبرگزاری تسنیم، مهرداد بذرپاش با یادآوری در حال ساخت بودن 2.6 میلیون واحد نهضت ملی مسکن، اظهار کرد:  طی هفته جاری 60 هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن در سه استان تهران، یزد و سیستان و بلوچستان به بهره برداری می‌رسد  که نشان می‌دهد راه و مسیر شهید آیت‌الله رئیسی ادامه دارد و متوقف نمی‌شود.

وی از صدور  277 هزار پروانه در بافت فرسوه خبر داد و با اشاره به ابلاغ قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها، افزود:به شورای مسکن استان ها اختیار داده شد که سقف اجاره بها را طبق این قانون تعیین و به شورای عالی مسکن اعلام کنند تا ظرف یک هفته پاسخ به آنها داده شود. بر این اساس شاهد مداخله منظم و قانونی در بازار مسکن باشیم.

وی یادآور شد: طبق اعلام رئیس بانک مرکزی تورم نقطه به نقطه اردیبهشت ماه در بخش مسکن کاهشی است و امیدوارم این روند کاهشی ادامه یابد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تامین مالی طرح نهضت ملی مسکن خاطرنشان کرد: بحث تامین مالی یکی از گلوگاه‌های مسکن است و مشکلاتی در این زمینه وجود داشت که 100 هزار میلیارد تومان برای افزایش سرمایه بانک مسکن در قانون بودجه 1403 دیده شد و مقرر شد از طریق انتشار اوراق تامین و به پروژه‌های نهضت ملی مسکن تزریق شود. 

 

نظرات
ADS
ADS
پربازدید