Performancing Metrics

پیگیری طرح پیمان های پولی دو جانبه در مجلس/پیمان پولی دوجانبه سدی در برابر پدیده پولشویی | اتاق خبر
کد خبر: 71637
تاریخ انتشار: 20 مرداد 1393 - 09:09
   
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر ضرورت انعقاد قراردادهای بین المللی پولی دوجانبه گفت: با انعقاد قراردادهای پولی دو جانبه وابستگی به دلار برای انجام تبادلات تجاری حذف می شود.

سید سعید زمانیان دهکردی در گفت وگو با خبرگزاری خانه ملت- درباره پیمان های پولی دو جانبه ،گفت:جریان های اقتصادی یکطرفه باعث می شود برخی کشورها از لحاظ اقتصادی زیان و برخی سود کنند بنابراین باید شرایطی فراهم کرد که امکان استفاده از ارزهای مختلف در تبادلات تجاری فراهم شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت استفاده از دیپلماسی اقتصادی برای انعقاد قراردادهای پولی دو جانبه،افزود:اگر با شریک های تجاری قراردادی منعقد شود که از طریق تهاتر و پول ملی دو کشور مبادله اقتصادی انجام شود هزینه های تجارت کاهش می یابد.

زمانیان دهکردی با بیان اینکه پیمان‌های پولی دوجانبه عاملی برای جلوگیری از پولشویی است، گفت: اگر تعاملات تجاری با کشورها به نحویی انجام شود که نیازی به تهیه ارز مشخصی مانند دلار در تجارت بین المللی وجود نداشته باشد زمینه برای تسهیل تجارت فراهم می شود.

این نماینده مردم در مجلس نهم  با بیان اینکه پیمان‌های پولی دو جانبه لازمه رشد اقتصادی کشورها است، ادامه داد:در حال حاضر برای توسعه پیمان های دو و چند جانبه باید کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس در اولویت قرار گیرند البته نباید انعقاد پیمان های پولی با کشورهای دیگر مانند روسیه فراموش شود.

زمانیان دهکردی تصریح کرد: برای دست یابی به اهداف اقتصاد مقاومتی باید تلاش کرد که با انعقاد قراردادهای پولی بین المللی نیاز به دلار برای انجام مبادلات تجاری حذف شود.

وی افزود: مقدمات طرح پیمان های پولی دو جانبه در کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بررسی شده که البته برای تدوین کامل این طرح باید با وزارت خارجه هماهنگی های بیشتری انجام شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس درباره هدفمندی یارانه ها یادآور شد: از حذف یارانه دهک های ثروتمند حمایت کرده و مسئولان نیز باید با تعیین سقف درآمدی خانوارها زمینه پرداخت یارانه به اقشار نیازمند فراهم شود بنابراین باید منابع حاصل از انجام این مهم را به بخش پروژه های عمرانی هدایت کرد./

 

 

 
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید