Performancing Metrics

اتاقی‌ها در کجا رای می‌اندازند؟ بلاتکلیفی محل برگزاری انتخابات اتاق تهران | اتاق خبر
کد خبر: 91898
تاریخ انتشار: 21 بهمن 1393 - 14:16
اگرچه قرار بود طبق مصوبه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، محل برگزاری انتخابات اتاق تهران نمایشگاه بین‌المللی تهران باشد، اما هنوز این مکان قطعی نشده‌ و گزینه‌...
اگرچه قرار بود طبق مصوبه انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران، محل برگزاری انتخابات اتاق تهران نمایشگاه بین‌المللی تهران باشد، اما هنوز این مکان قطعی نشده‌ و گزینه‌های دیگری نیز روی میز است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از اقتصادنیوز، همزمان با روزهای پایانی ثبت نام از داوطلبان هشتمین دوره انتخابات اتاق تهران، انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران اعلام کرد که انتخابات اتاق تهران در نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد اما این تصمیم از سوی فعالان اقتصادی و اعضای فعلی هیات نمایندگان اتاق تهران مورد استقبال قرار نگرفته است. در پنجاهمین نشست هیات نمایندگان اتاق تهران که هفته گذشته برگزار شد، برخی از اعضای هیات نمایندگان به این تصمیم انجمن نظارت انتقاد کرده و اعلام کردند که نمایشگاه تهران نمی‌تواند مکان مناسبی برای برگزاری انتخابات اتاق تهران باشد. اسدالله عسگراولادی یکی از مخالفان جدی برگزاری انتخابات در محل تعیین شده، در این جلسه هشدار داد که در صورت برگزاری این انتخابات در محل نمایشگاه تهران، به دلیل مسافت طولانی و نیز ترافیک خاص این نقطه از پایتخت آن هم به هنگام پایان سال، میزان مشارکت فعالان اقتصادی در انتخابات کاهش چشمگیری خواهد یافت. وی محل ساختمان اتاق تهران را برای برگزاری این انتخابات مناسب دانست. با این حال، این روزها به نظر می‌رسد که نمایندگان بخش خصوصی در تلاش هستند تا با انتخاب مکانی مناسب برای برپایی این انتخابات از اقتدار اتاق بازرگانی تهران دفاع کنند. از این رو، به غیر از نمایشگاه تهران که محل موردنظر و خواسته دولت به ویژه مجتبی خسروتاج،رئیس انجمن نظارت بر انتخابات اتاق ایران است، اتاق تهران در تدارک مکانی دیگر برای کارزار روز 18 اسفندماه است. از جمله گزینه‌های روی میز اتاق تهران که به نظر می‌رسد در دست بررسی است، مصلی تهران در مرکز پایتخت است. یکی از ویژگی‌های این مکان، فضای گسترده پارکینگ است که می‌تواند پاسخگوی رأی‌دهندگان در روز انتخابات باشد. این در حالی است که محل فعلی ساختمان اتاق تهران در خیابان وزرا نیز کماکان یکی از گزینه‌های جدی بخش خصوصی برای برپایی انتخابات اسفند ماه است و البته نگرانی‌هایی نیز در مورد تامین نشدن پارکینگ در این محل نیز مطرح است که شنیده می‌شود تمهیداتی نیز برای رفع این نگرانی پیشنهاد شده است؛ از جمله آنکه بخشی از پارکینگ پایانه بیهقی در حوالی میدان آرژانتین برای استقرار خودروهای رای‌دهندگان اجاره شود و مراجعه‌کنندگان توسط خودروهای ون درنظر گرفته شده به محل رای‌گیری انتقال پیدا کنند. همچنین یکی از گزینه های پیش رو ساختمان اتاق ایران اعلام شده اما این گزینه خیلی جدی نیست. اگرچه این تصمیمات هنوز نهایی نشده است اما به نظر می‌رسد که اتاق تهران در تلاش است تا از توان و ظرفیت بالای خود برای برگزاری هر چه بهتر انتخابات پیش رو بهره برده و شرایط مناسبی را برای فعالان اقتصادی فراهم کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید