Performancing Metrics

ابراهیم جمیلی:اطلاع رسانی ها حال و هوای انتخابات اتاق را تغییر داد | اتاق خبر
کد خبر: 93878
تاریخ انتشار: 16 اسفند 1393 - 17:53
رئیس ستاد ائتلاف بزرگ با بیان اینکه اطلاع رسانی های مناسب حال و هوای انتخابات اتاق را تغییرداده است ، اظهار کرد: غالب شدن تفکر دولتی در اتاق بسیار منفی ارزیابی می شود ...
رئیس ستاد ائتلاف بزرگ با بیان اینکه اطلاع رسانی های مناسب حال و هوای انتخابات اتاق را تغییرداده است ، اظهار کرد: غالب شدن تفکر دولتی در اتاق بسیار منفی ارزیابی می شود و بخش خصوصی باید تلاش کند تا اتاق ها صدای فعالان بخش خصوصی باشند .
ابراهیم جمیلی در گفت وگو با ستاد خبری ائتلاف بزرگ، در پاسخ به این پرسش که برخی فعالان اقتصادی از حاکم شدن تفکر دولتی در اتاق با حضور کاندیداهای نزدیک به دولت یا مدیران دولتی گذشته نگرانی دارند، عنوان کرد: غالب شدن تفکر دولتی در اتاق بسیار منفی ارزیابی می شود و بخش خصوصی باید تلاش کند تا اتاق ها صدای فعالان بخش خصوصی باشند . وی با تاکید براینکه اتاق ها مادر تشکل ها هستند ، اظهار کرد: اگر مدیران دولتی در اتاق حضور یابند و اتاق را به عنوان سالن انتظاری برای شرکت دوباره در دولت بدانند ، قطعا حضور آنها برای اتاق ها مفید نخواهد بود اما اگر بخواهند در بخش خصوصی فعال و صدای بخش خصوصی کشور باشند حضورآنها مغتنم نیز خواهد بود . جمیلی با تاکید براینکه  دارندگان کارت بازرگانی هم این حق را دارند که نامزد شرکت در انتخابات شوند و هم در رای گیری شرکت کنند ،تاکید کرد: کسی نمی تواند این حق را از آنها سلب کند اما اگر اتاق به سمت دولتی شدن با تفکر دولتی و اداره وزارتخانه ای حرکت کند ،به طور قطع بروکراسی افزایش یافته و به مصلحت فعالان اقتصادی و کشور نخواهد بود . رئیس ستاد ائتلاف بزرگ خاطرنشان کرد: کشور باید تلاش کند به سمت اقتصاد رقابتی و آزاد حرکت کرده  و تک تک نمایندگان اتاق بازرگانی در این مسیر اثرگذار باشند و بتوان از پتانسیل های اتاق برای بالابردن ظرفیت های اقتصادی کشور استفاده کرد. دعوت افراد جدید به اتاق ؛صدایی رساتر از بخش خصوصی وی عنوان کرد: انتخابات هشتمین دوره اتاق های بازرگانی نیز به اتمام می رسد و باید با  ظرفیت های بخش های خصوصی که تاکنون ارتباط نزدیکی با اتاق ها نداشته اند،  آشنا شد و اگر توانستیم به این هدف دست یابیم، اتاق می تواند صدای رساتر بخش های مختلف اقتصادی کشور باشد . جمیلی درباره نگرانی هایی که درباره امکان استفاده از رانت های اطلاعاتی دولتی در فعالیت اقتصادی  وجود دارد ، خاطرنشان کرد: باید این آزادی وجود داشته باشد که هر کسی که مایل است در انتخابات اتاق شرکت کنند و این رآی دهندگان هستند که مشخص می کنند که آیا این احساس خطر وجود دارد یا خیر . وی در خصوص حضور لیست های متعدد انتخاباتی و فضای انتخابات گفت:این شرایط حاصل اطلاع رسانی های مناسبی است که صورت گرفته و از حدود 6 ماه قبل فعالان اقتصادی را تشویق و تلاش کردیم تا هوای تازه و اتفاق جدیدی در اتاق اینده صورت گیرد . رئیس ستاد ائتلاف بزرگ گفت : حدود 14 هزار کارت بازرگانی صادر شده اما با آئین نامه جدید 10 هزار و 500 نفر واجد شرکت در رای گیری هستند .    
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید