Performancing Metrics

باهنر: مطهری مراقب حرفها و رفتارهای خود باشد | اتاق خبر
کد خبر: 97810
تاریخ انتشار: 26 اسفند 1393 - 11:47
نایب رئیس مجلس در واکنش به اظهارات یونسی تاکید کرد: سخنان وی، این مسئله را در رسانه های منطقه ای این گونه منعکس کرد که ایران بدنبال کشور گشایی است؛ آقایان نباید بی حساب و کتاب حرف بزنند. به گزارش مهر به نقل از اتاق نیوز

محمدرضا باهنر دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری در نشست خبری که عصر امروز دوشنبه در محل دفتر جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد با اشاره به گرایش ناطق نوری در عالم سیاست اظهار کرد: ناطق نوری ظرفیت خوبی در عالم سیاست است و حضور وی در میدان سیاست می تواند مفید باشد که البته برخی در این زمینه تردید ایجاد می کنند که ناطق نوری در جبهه اصلاح طلبان قرار دارد.

وی تاکید کرد: ناطق نوری یکی از ظرفیت های بزرگ اصولگرایی محسوب می شود که البته ممکن است نقدهایی را به اصولگرایان داشته باشد که ما از ایشان می خواهیم بدون شرط وارد میدان سیاست شوند.

باهنر ادامه داد: ناطق نوری می گوید من احساس تکلیف برای ورود به دنیای سیاست نمی کنم و بزرگترین چالش ما با ایشان این است که ایشان برای ورود به دنیای سیاست احساس تکلیف کنند.

واکنش به اظهارات علی یونسی

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات اخیر یونسی در خصوص کشور عراق گفت: کسانی که تریبون دارند و صحبت هایشان انعکاس رسانه ای وسیعی دارد باید مراقب سخنانشان باشند البته برخی اظهارات ممکن است از روی بی توجهی صورت گیرد که در فضای بین الملل بار معنایی دیگری داشته باشد و گوینده نیز قصد دیگری داشته باشد.

وی افزود: برخی می گویند یونسی از روی قصد این اظهارات را بیان کرده است که البته من تردید دارم و بعید می دانم که با همین برداشتی که از سخنان وی در رسانه های داخلی و منطقه ای شده است وی سخن گفته باشد.

باهنر تاکید کرد: ممکن است خبط لسان و اشتباه ترجمه ای نسبت به سخنان دستیار ویژه رئیس جمهور صورت گرفته باشد اما من به ایشان توصیه می کنم که اگر نمی توانند مراقب اظهارات خود باشند تریبون مشاورت ریئس جمهور را رها کرده و از یک تریبون دیگری سخنان خود را بیان کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه پروژه ایران هراسی پروژه رقبای ما است، گفت: هر لفظی که به این آتش بنزین اضافه کند ظلم در حق نظام است.

وی ادامه داد: ایران اسلامی قصد صدور انقلاب با قدرت قاهره  و نظامی را ندارد و به تمامیت ارضی همه کشورهای دنیا بخصوص کشورهای منطقه و همسایه احترام می گذارد.

باهنر تصریح کرد: ما به تمامیت ارضی همه کشورهای دنیا به استثنای رژیم صهیونیستی که آن را یک رژیم نامشروع می دانیم احترام می گذارم اما جمله آقای یونسی این مسئله را به ذهن متبادر می کرد که ایران به دنبال کشورگشایی است.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری گفت: از دوستان و عزیزان می خواهیم که نباید بی حساس و کتاب حرف بزنند.

ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان معنایی ندارد

باهنر در پاسخ به این سئوال که آیا ائتلافی میان اصولگرایان و اصلاح طلبان اتفاق خواهد افتاد یا خیر اظهار کرد: ما ضمن اینکه از حضور پررنگ اصلاح طلبان استقبال می کنیم اما می گوییم فعالان سیاسی برای حضور در میدان سیاست باید شرط تبعیت از قانون و فرایند انتخابات را رعایت کنند. من برای اصلاح طلبان شرط نمی گذارم بلکه می گویم نظام این شرط را برای همه فعالان سیاسی از جمله اصولگرایان قرار داده است.

نایب رئیس مجلس، ائتلاف اصولگرایا ن و اصلاح طلبان را غیر ممکن دانست و گفت: معنای این ائتلاف را نمی فهمم چرا که این دو جریان رقیب جدی یکدیگر هستند. اینکه بخواهند با هم یکی شوند پس مردم در انتخابات به چه کسی رای دهند بنابراین من اعلام می کنم اعتقادی به ائتلاف اصولگرایان و اصلاح طلبان ندارم.

مطهری مراقب حرفها و رفتارهای خود باشد

نایب رئیس مجلس در پاسخ به سئوالی در خصوص حادثه شیراز و بحث علی مطهری گفت: ما اصولا با مقوله قانون شکنی و اعمال قانون توسط غیر ضابطین حاکمیت مخالفیم و قانون هم با چنین موضوعی مخالفت دارد.

وی افزود: البته آقای مطهری بعضا حرفها و رفتارهایی دارند که به قول معروف داد می زنند که «پلیس بیا منو دستگیر کن» و من به ایشان توصیه می کنم که این مسائل را رعایت کنند چرا که برای خود و خانواده اشان مفید است.

باهنر با بیان اینکه هر رفتار خلاف قانون از هر مرجعی از نظر ما محکوم و قابل تعقیب است گفت: واکنش های فیزیکی مورد تایید ما نیست.

نایب رئیس مجلس در پاسخ به این سئوال که اگر شما در جای آقای مطهری بودید و رفتاری مانند حادثه شیراز را با شما انجام می دادند چه واکنشی نشان می دادید، تصریح کرد: من اینقدر عاقل هستم که نگذارم با من برخوردی که با علی مطهری شد، بشود. من در جمعی نمی روم که حرفی بزنم که چنین برخوردی که با مطهری شد با من صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اگر در طول دوران فعالیت های سیاسی مطالعه ای داشته باشیم خواهیم دید که این اتفاقات بسیار رخ داده است. بارها در دوران اصلاحات سخنرانی هایی در دانشگاه تهران از سوی رئیس تندورهای اصلاحات نقد می شد و من به یاد دارم که آقای ناطق نوری قرار بود در مسجد دانشگاه تهران سخنرانی کند که برخی دانشجویان درب مسجد را قفل کردند و به آقای ناطق اجازه سخنرانی ندادند که وی مجبور شد در محوطه چمن دانشگاه سخنرانی کند.

تحلیل آرایش سیاسی انتخاباتی سال آینده

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر این که علت نزدیکی جریان سنتی اصول گرا به جبهه پایداری چیست و آیا شما جریان آقای لاریجانی را با عنوان حزب رهروان ولایت قبول دارید یا خیر گفت: میدان رقابت در انتخابات سال آینده سه حالت است: حالت اول رقابت میان اصلاح طلبان و اصولگرایان حالت دوم رقابت میان اصلاح طلبان اصولگرایان و اعتدالیون و حالت سوم رقابت میان چهار قطب یعنی معتدلین و تندروهای اصلاح طلب و همچنین افراطیون و اعتدالیون اصولگراست که احتمال حالت سوم بسیار ضعیف است.

وی افزود: اگر انتخابات سال آینده دو قطبی باشد که ما با اصلاح طلبان رقابت می کنیم و اگر سه قطبی باشد باز هم ما با اصولگرایان ائتلاف خواهیم کرد و هیچ ائتلافی با اعتدالیون انجام نمی دهیم و اگر چهار قطبی باشد ممکن است با اصولگرایان تندرو رقابت داشته باشیم.

باهنر تاکید کرد: در این سه حالت نیز اصولگرایان و اصلاح طلبان با یکدیگر ائتلاف نمی کنند.

دبیر کل جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به نقش لاریجانی در جریان اصولگرایی گفت: لاریجانی همانند آقای ناطق یکی از ظرفیت های اصولگرایی محسوب می شود و قطعا وی در اردوگاه اصلاح طلبان محسوب نمی شوند و قرار هم نیست اصولگرایان با آقای لاریجانی در انتخاب آینده رقابت کنند.

وی با بیان این که اصولگرایان و اصلاح طلبان شامل طیف های وسیعی هستند خاطر نشان کرد: حتی زمانی که نظام حزبی ما برقرار و یک حزب مشخص وجود داشته باشد ممکن است در یک حزب نیز دو جریان فعالیت کنند. بنابراین باید بگویم رقابت های درون تشکیلاتی در میان اصولگرایان طبیعی است اما در نهایت این رقابت ها باید به یک لیست واحد برسد.

باهنر جبهه پایداری و جبهه پیروان خط امام و رهبری را در جریان اصولگرایان قلمداد کرد و گفت: بین ما و جبهه پایداری اختلاف نظر وجود دارد که البته این اختلافات با مذاکرات نرم خواهد شد.

دبیرکل جبهه خط پیروان خط امام و رهبری ادامه داد: جبهه پایداری امروز به سرعت در حال معتدل شدن است و ما یک رقیب مشترک به نام اصلاح طلبان داریم و احتمال ائتلاف جامعه اصولگرایی وجود دارد و چشم انداز ما نیز رسیدن به یک ائتلاف صد درصدی است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع «پول کثیف» که توسط وزیر کشور مطرح شده است تصریح کرد: برداشت اولیه ای که از سخنان وزیر کشور صورت گرفت اشتباه بود و وی سخنان خود را اصلاح کرد و گفت معنای حرف من این نیست که در انتخابات های گذشته از این پول استفاده شده است، اما احتمال استفاده آن در آینده وجود دارد.

باهنر افزود: سخن وزیر کشور یک نوع تذکر حراستی به ما بود و بسیار این اظهارات برای فعالین سیاسی مفید است و ما نیازمند آن هستیم.

وی همچنین گفت: در آینده جلسه ای را در این خصوص با وزیر کشور خواهیم گذاشت و نظرات وی را در موضوع پول کثیف می شنویم.

شأن مجلس خبرگان بالاتر از رفتارهای سیاسی است

دبیرکل جبهه خط پیروان خط امام و رهبری با اشاره به انتخاب آیت الله یزدی به عنوان ریاست مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: من باید به فعالین سیاسی توصیه کنم که نظر خود را نسبت به موضوع انتخابات رئیس و اعضای هیات رئیسه خبرگان عوض کنم؛ چراکه شأن و موقعیت این مجلس بسیار بالاتر از رفتارهای سیاسی و جناحی است و معنایی ندارد که بگوییم یک طیف سیاسی مجلس خبرگان را قبضه کرده است.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حتی رقابت های انتخاباتی سال آینده مجلس خبرگان رهبری نیز عموما تشکیلاتی و بین جامعه مدرسین و جامعه روحانیت مبارز و برخی دیگر از علماء صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه مساله خبرگان، مساله نهادی است که یک جایگاه رفیعی دارد، بیان کرد: انتخاب آیت الله موحدی‌کرمانی در هیات رئیسه  خبرگان نیز اتفاق خوبی بود و من همچنین انتخاب آیت الله یزدی به ریاست مجلس خبرگان را نیز به ایشان تبریک عرض می کنم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به فعالیت این تشکل سیاسی اظهار کرد: فعالیت جامعه مهندسین در قالب ائتلاف جبهه پیروان خط امام و رهبری است و ما سیاستمان این است که اگر بخواهیم اقدامی انجام دهیم، دقیقا تحت تاثیر اصول جامعتین باشد.

باهنر افزود: سیاست راهبردی ما این است که کاری نکنیم مخالف مشی جامعتین باشد؛ چراکه چتر حامی ما، چتر جامعتین است.

دبیرکل جبهه خط پیروان خط امام و رهبری همچنین با اشاره به اینکه برخی می گویند آیا موسسه امام خمینی(ره) و آیت‌الله مصباح یزدی با جامعتین به وحدت نظر خواهند رسید یا خیر؟، گفت: این مساله به جامعتین مربوط است و ما صرفا از جامعتین تبعیت می کنیم که البته این نهاد در سال آینده بایدها و نبایدهایی را به عنوان منشور همانند انتخابات مجلس نهم تهیه و تدوین خواهد کرد.

فتنه و انحراف خط قرمز جریان اصولگرایی است

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علت گرایش شما به جبهه پایداری که یک تشکیلات حامی احمدی نژاد بود، چیست؟، عنوان کرد: جبهه پایداری یک شخصیت حقوقی و احمدی نژاد شخصیت حقوقی دیگری است. احمدی نژاد که در سال ۸۴ به پیروزی رسید ما در زمره حامیانش محسوب نمی شدیم بلکه ما در آن انتخابات حامی آقای لاریجانی بودیم.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه زمانی که شما در مورد احمدی نژاد صحبت می کنید، باید بگویید کدام احمدی نژاد، تصریح کرد: احمدی نژاد ۸۴ با احمدی نژاد ۸۸ و احمدی نژاد ۹۲ و احمدی نژاد با حلقه انحراف و بدون حلقه انحراف تعاریف جداگانه‌ای دارد.

باهنر فتنه و انحراف را دو خط قرمز جریان اصولگرایی دانست و تاکید کرد: اینکه بخواهیم تمام رقبای خود یعنی اصلاح‌طلبان را فتنه گر معرفی کنیم، درست نیست و تمام کسانی که در دولت نهم و دهم بودند نیز منحرف محسوب نمی‌شوند؛ چراکه بسیاری از آنها از خط انحراف اعلام برائت کردند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه یکی دانستن جبهه پایداری و احمدی نژاد غلط است، گفت: زمانی که احمدی نژاد ۱۱ روز خانه‌نشینی داشت، اعضای جبهه پایداری مواضع تندتری نسبت به ما در قبال آن رفتار احمدی نژاد انجام دادند.

وی افزود: ما در انتخابات مجلس نهم مواضع پایداری را نقد می کردیم و در اوایل تاسیس این جبهه می گفتیم که این افراد از جمله اصولگرایان تندرو هستند، اما آنها به ما می گفتند شما اصولگرا نیستید ولی امروز اعلام می کنند که ما شما را در زمره اصولگرایان می دانیم. این اتفاق بدین معنی است که نظرات آقایان جبهه پایداری تعدیل شده است.

برنامه ششم توسعه تا شهریور 94 باید نهایی شود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اهم برنامه های مجمع تشخیص در سال آینده چیست؟، خاطر نشان کرد: ما در سال آینده کار فوری که در مجمع در پیش داریم، تصویب برنامه ششم توسعه است که باید این برنامه در سال ۹۵ اجرایی شود. یعنی باید تا اواخر شهریور ۹۴ این برنامه نهایی و به دولت ابلاغ شود تا دولت بتواند بودجه ۹۴ را بر مبنای برنامه ششم توسعه تنظیم کند.

باهنر تعیین تکلیف وضعیت اموال مسئولین را یکی دیگر از مسائلی دانست که در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال بررسی است و گفت: این موضوع مدت زیادی است که در حال بررسی است و علت به درازا کشیده شدن این مساله در مجمع تشخیص مصلحت نظام این بود که شخصیت های حقوقی که باید اموالشان مورد بررسی قرار می گرفت، بسیار وسیع شد و از مرز ۱۰۰ هزار نفر گذشت.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قوه قضائیه در این زمینه اعلام کرد که بررسی پرونده این تعداد افراد بسیار وقت‌گیر و سنگین است. بنابراین در مجمع تصمیم بر این شد تا مجددا بر روی این طرح بررسی های لازم صورت گیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به بررسی سیاست های کلی انتخابات در مجمع تصریح کرد: ما بخشی از این سیاست ها را به بحث و بررسی گذاشتیم که تقریبا سه چهارم آن بحث شده است که ادامه آن در سال ۹۴ باید بررسی شود.

وی همچنین بررسی سیاست های نظارتی مجمع تشخیص مصلحت نظام را یکی دیگر از مسائل این مجمع در سال آینده عنوان کرد و گفت: مجمع مسئولیت دارد از جانب مقام معظم رهبری بر حسن اجرای سیاست های کلی نظام نظارت کند که در این راستا کمیسیون نظارت با حضور معاونین سه قوه، رئیس مجمع تشخیص و برخی دیگر از اعضا تشکیل شده است تا به این موضوع بپردازند.

امیدواریم در سال ۹۴ سازمان پیشگیری از جرم تاسیس شود

باهنر در پاسخ به سوالی در خصوص ارزیابی عملکرد قوه قضائیه در برخورد با مفاسد تصریح کرد: مساله مبارزه با مفاسد اقتصادی اهمیت بالایی دارد و اهمیت را رهبر معظم انقلاب ۱۰ سال پیش با فرمان هشت ماده ای ابلاغ کردند و روسای قوا در این ۱۰ سال تلاش های خوبی در این راستا انجام دادند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام باید به این موضوع بیشتر از قبل توجه و ساختارها به گونه ای تنظیم شود که زمینه رشد فساد در جامعه به وجود نیاید.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مسائلی که امروز از مشکلات ما محسوب می شود، اقتصاد دولتی است، خاطر نشان کرد: این موضوع از زمان طاغوت تا امروز به همین شکل بوده است. سهم حاکمیت از اقتصاد ملی سهم بالایی است و عمده این اقتصاد را نفت تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: نفت، رانت هایی را ایجاد کرده است که باعث شده بسیاری از دولتمردان عادت به هزینه درآمدهای نفتی کنند که این امر می تواند زمینه ساز رانت و فسادهای گسترده باشد.

باهنر تاکید کرد: اگر کسی اخلاق را رعایت نکند و قوانین راه فرار را برای قانون‌شکنان نبندد مشکلاتی ایجاد می شود. قوه قضائیه نیز باید در این راستا با مفسدین اقتصادی برخورد کند و هر چقدر این مفسدین از دانه درشت ها باشند، مقابله با مفاسد موثرتر پیش می رود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه قدرت و ثروت نباید با یکدیگر جمع شود و با یکدیگر تبانی کند، تصریح کرد: از قوه قضائیه انتظار داریم که به یکی از وظایف اساسی خود یعنی پیشگیری از جرم اهتمام بورزند و امیدواریم در سال ۹۴ سازمان پیشگیری از جرم تاسیس شود.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت می گوید ما به زندگی مردم کاری نداریم، اظهار کرد: مقابله با تضییع حقوق بیت المال از جمله حقوق ابتدایی حاکمیت است همانطور که حاکمیت وظیفه تامین امنیت و معیشت مردم را دارد از این حق نیز برخوردار است که بداند شهروندانش چه مبادلات اقتصادی دارند؛ چراکه بسیاری از کشورها نیز قوانین سختگیرانه ای در زمینه دارند.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید