Performancing Metrics

شناسایی فرارهای مالیاتی به جای سیاست افزایش مالیات | اتاق خبر
کد خبر: 98031
تاریخ انتشار: 8 فروردین 1394 - 10:13
کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید مالیات را از راهی دریافت کند که آثار مخربی در اقتصاد نداشته باشد و بتواند طرح های عمرانی نیمه تمام را تمام کند....
کارشناس اقتصادی گفت: دولت باید مالیات را از راهی دریافت کند که آثار مخربی در اقتصاد نداشته باشد و بتواند طرح های عمرانی نیمه تمام را تمام کند.
مهدی تقوی کارشناس اقتصادی گفت:در حال حاضر مشکل کاهش قیمت نفت بسیارجدی است و راه حل مقابله با این مشکل دریافت مالیات می باشد.با توجه به آمار دریافتی مبنی براینکه ۲۰ درصد فرار مالیاتی وجود دارد باید اقدامتی جهت جلوگیری این اتفاق انجام شود. تقوی افزود: باید به اشکال مختلف افرادی که سودهای کلان به دست می آورند و مالیاتی پرداخت نمی کنند شناسایی شوند و نه اینکه مالیات افراد حقوق بگیر که شفافیت مالی دارند و به طور منظم مالیات پرداخت می کنند را افزایش دهند. تقوی گفت: افزایش مالیات یک سیاست انقباضی است و اثری رکودی بر اقتصاد دارد.زیرا مردمی که باید پول اضافی به دولت پرداخت کنند قدرت خرید کمتری دارند و این کاهش تقاضا بنگاه ها را به چالش رکودی میکشاند و حجم تولیدات و فعالیت های اقتصادی را کم میکند.در عوض معافیت های مالیاتی نمونه ای از سیاست انبساطی است که توان خرید را افزایش میدهد و بنگاه ها برای پاسخگویی به افزایش تقاضا تولیدات را به مراحل بالاتر می رسانند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید