Performancing Metrics

نگاهی به عملکرد وزارت ICT در سال گذشته /سایه سوددهی بر روی پست | اتاق خبر
کد خبر: 98600
تاریخ انتشار: 10 فروردین 1394 - 08:10
کم‌کردن بار زیان‌های انباشته پستی با راه‌اندازی خدمات جدیدی در پست یا همان به‌روز کردن خدمات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های ارتباطی و فناوری‌های نوین در ارائه خدم
کم‌کردن بار زیان‌های انباشته پستی با راه‌اندازی خدمات جدیدی در پست یا همان به‌روز کردن خدمات و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های ارتباطی و فناوری‌های نوین در ارائه خدمات پستی از جمله مهمترین سیاستهای پست طی سال گذشته بود.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از ایسنا، می‌توان گفت مهمترین سیاست وزارت ارتباطات در مورد شرکت پست در دولت یازدهم نجات این شرکت از ورطه ورشکستگی بود و البته در کنار آن پست به ارائه طرح‌های جدیدی برای همگام شدن با روند الکترونیکی شدن خدمات ستی در دنیا نیز پرداخت. مهمترین راهکار شرکت پست در سال گذشته راه‌اندازی سرویس‌های پستی جدید برای افزایش خدمات پستی، استقبال مردمی و البته درآمدزایی در این زمینه بود تا بتواند پست را با زیانی را که 30 میلیارد تومان برآورد شده بود، نجات دهد. شرکت پست در سال 1393 با این سیاست، نزدیک به 22 سرویس جدید پستی با محوریت استفاده از تکنولوژی‌های اینترنتی و موبایلی را راه‌اندازی کرد. سرویس پست مالی، باجه‌های الکترونیک، تی ال اس( تعیین زمان توزیع توسط مشتری)، سرویس کرایه در مقصد، پست لجستیک، پست رسانه، پست تلگراف و پست تلفنی، پست نت، تحویل در زمان مشخص و سرویس پس کرایه از جمله سرویس‌های بود که از سوی پست در سال 1393 رونمایی شد. از جمله مسائل مطرح در شرکت پست با توجه به بحران مالی این شرکت، بحث خصوصی‌سازی آن بود که حسین مهری، مدیر عامل شرکت پست ایران با مخالفت جدی با خصوصی‌سازی این شرکت اعلام کرد که طبق قانون جهانی پست، این شرکت باید به صورت حاکمیتی و دولتی فعالیت کند و بنابراین صریحا اعلام کرد که واگذاری این شرکت به بخش خصوصی از دستور کار خارج شده‌است. در همین راستا اعلام شد که طرح ورود پست به اتاق شیشه‌ای بورس نیز از جمله برنامه‌های دولت گذشته بوده‌است که در دولت جدید عملی نخواهد شد. اگرچه پست به صورت دولتی به فعالیت خود در سال گذشته ادامه داد اما توانست در همین سال بنا بر گفته‌های وزیر ارتباطات بعد از سال‌های طولانی به سوددهی برسد. طرح GNAF یا همان نظام ملی آدرس‌گذاری مکان محور، از جمله برنامه‌های مورد تاکید پست در سال 1393 بوده‌است که به ثبت طول و عرض جغرافیایی در سازمان‌های مختلف برای بهبود وضعیت مکان‌یابی در این شرکت و ثبت اطلاعات مکانی افراد مربوط می‌شود. احیای پژوهشکده پست که در دولت گذشته منحل شده بود از جمله دیگر اتفاقات مهم پستی سال گذشته بود. در این راستا، شرکت پست و پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات تفاهم نامه مشترکی را مبنی بر راه اندازی مجدد پژوهشکده پست امضا کردند. و در نهایت اعلام شد که اگرچه همه چیز قرار است در سال آینده گران شود اما تعرفه‌های پستی تغییری نخواهد داشت. مدیر عامل این شرکت در اواخر سال گذشته اعلام کرد که اگرچه حقوق کارکنان این شرکت افزایش پیدا می‌کند، اما برنامه‌ای برای افزایش نرخ‌های پستی در سال آینده وجود ندارد.  
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید