Performancing Metrics

شافعی : استان های مرزی شایسته توجه بیشتری هستند | اتاق خبر
کد خبر: 75176
تاریخ انتشار: 8 شهریور 1393 - 16:43

اتاق نیوز-  رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: استان های مرزی به عنوان پیشانی اتاق ایران شایسته توجه بیشتری بوده و نیازمند امکانات و ساختمانهای مجهزتری هستند.

 غلامحسین شافعی  در دیدار هیات رییسه اتاق بازرگانی کشور با استاندار ایلام، اظهار کرد: اتاق بازرگانی ایلام مجموعه ای بی حاشیه، منسجم و هماهنگ است که در بسیاری از تصمیم گیری ها، اتاق ایران از تدبیرهای مدبرانه مسوولان این استان استفاده می کند.

وی افزود: بخش بزرگی از مبادلات اقتصادی با عراق در اتاق استان ایلام انجام می شود و می طلبد در این زمینه با نگاهی فراتر از استان به ایلام نگریسته شود که در این راستا حمایت دولت نیز ضروری است.

رییس اتاق بازگانی ایران ادامه داد: برای نتیجه گیری مناسب باید فضای آرامش را در سازمان حاکم کرد تا عملکرد مطلوب حاصل شود.

وی تاکید کرد: استان ایلام از ظرفیت و استعداد لازم برای جذب سرمایه گذاران و تبدیل شدن به قطب صادراتی کشور برخوردار است.

شافعی افزود: افق های روشن و امیدوار کننده ای پیش روی تجار و بازرگانان قرار دارد که امیدواریم با تداوم حرکت موجود و اصلاح رویه های نامناسب شاهد تحول در این بخش باشیم.

وی یادآور شد: بدون شک تحقق این امر با کمک به اجرای برنامه های دولت میسر است.

به گزارش ایرنا ، شافعی همچنین از تاسیس یک واحد درمانی در مناطق زلزله زده استان ایلام از سوی اتاق بازرگانی ایران خبر داد.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایلام نیز در این نشست اظهار کرد: مرز بین المللی مهران برای صادارت فعال است و روزانه بیش از دو هزار کامیون باری به کشور عراق رفت و آمد دارند.

شعبان فروتن افزود: بانک ها فشار زیادی را به تولیدکنندگان وارد کرده و به دید یک بدهکار به آنان نگاه می کنند.

وی ادامه داد: پرداخت بهره های بانکی رایج برای فعالان بخش تولید در استان قابل انجام نیست و روحیه یاس و ناامیدی را در فضای تولید ایجاد کرده است.

رییس اتاق بازرگانی ایلام گفت: بهره های سنگین و همکاری نداشتن بانک ها، تاثیر منفی بیشتری بر رکود تولید و تجارت در استان دارد.

وی تاکید کرد: بدون شک با این وضعیت نمی توان تولید را ارتقا داد و اگر در این زمینه کمکی به صنعت استان نشود روند مثبتی در پیش نخواهد بود.

فروتن بیان کرد: می توان از ظرفیت همه بخش های مختلف چون نفت، گاز و گردشگری نهایت استفاده را کرد که علاوه بر سرمایه گذاری در استان، ایجاد اشتغال را نیز در پی خواهد داشت.

کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید