Performancing Metrics

چگونه پارکت چوبی مناسب خانه خود را انتخاب کنیم؟ | اتاق خبر
کد خبر: 460138
تاریخ انتشار: 7 فروردین 1403 - 15:35

انتخاب پارکت متناسب با فضای داخلی خانه نقش بسزایی در زیبایی منزل دارد. زمان انتخاب پارکت چوبی برای منزل باید به سبک دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید. به طور کلی زمان انتخاب پارکت، علاوه‌بر زیبایی پارکت چوبی باید به مقاومت و شرایط نگهداری آن نیز توجه داشته باشید. پارکت های چوبی انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها مزایا و معایب منحصربه‌فرد خود را دارند.

انتخاب پارکت چوبی

برای انتخاب درست پارکت چوبی برای خانه خود، باید اول با انواع پارکت آشنایی داشته باشید. از جمله پارکت‌هایی که برای کفپوش داخلی منزل مورد استفاده قرار می گیرد شامل پارکت لمینت، پارکت چوبی و پارکت ضد آب می‌شوند. پارکت منزل خود را باید متناسب با فضای خانه انتخاب کنید. به طور مثال اگر منزل شما در منطقه مرطوبی قرار دارد، باید از پارکت های چوبی استفاده کرد که در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارند. در صورتی که قصد دارید، آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام خود را پارکت کنید، باید از نوع ضد آب استفاده کنید. زمان انتخاب پارکت چوبی باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشته که برخی از آن ها به شرح زیر است.

سبک دکوراسیون منزل

زمان انتخاب پارکت چوبی، باید اول به سبک دکوراسیون منزل خود توجه داشته باشید. به طور مثال اگر دکوراسیون منزل شما به سبک کلاسیک بود، بهتر است از کفپوش های چوبی استفاده کنید که رنگ زنده تری دارند. معمولا برای سبک دکوراسیون مدرن از پارکت های ساده تری با رنگ های خنثی استفاده می کنند. پارکت های چوبی معمولا از چوب درخت افرا، گردو، بلوط، راش و... تشکیل می شوند که هرکدام از آن ها طیف رنگی متنوعی دارند.

متراژ منزل

کفپوش ها نقش بسزایی در فضای داخلی منزل دارند. به طور مثال اگر فضای منزل خانه شما بسیار کوچک است، باید از کفپوش هایی استفاده کنید که طرح ساده تر و رنگ روشن تری دارند. با این روش فضای داخلی منزل شما بزرگ تر دیده می شود.

رنگ پارکت چوبی

پارکت های چوبی رنگ های متنوعی دارند که هر کدام از آن ها نقش بسزایی در محیط منزل برعهده دارند. معمولا پارکت های چوبی که دارای رنگ تیره هستند، برای امکانی همانند سالن های تشریفات با مساحت بزرگ، مکانی که از نور کمی بهره‌مند است، استفاده می شوند. رنگ های روشن باعث بزرگ تر دیده شدن فضا می شوند، به همین دلیل باید در امکانی استفاده شوند که فضای کوچک تری دارند. برای انتخاب رنگ پارکت چوبی باید به گزینه های زیر توجه داشته باشید.

  • اگر رنگ دیوارهای منزل تیره باشند، ولی رنگ پارکت و سقف روشن باشد؛ در مدت طولانی باعث خستگی چشم می شود.
  • اگر رنگ پارکت منزل روشن باشد؛ اما رنگ دیوار و سقف تیره باشد، سقف خانه بلندتر دیده می شود.

طراحی پارکت چوبی

همانطور که در ابتدای مطلب اشاره کردیم، پارکت های چوبی در طرح و رنگ مختلفی در سطح بازار وجود دارند که هر کدام از آن ها مزایای خود را دارند. سبک یا همان طراحی پارکت چوبی باید با سبک منزل شما همخوانی داشته باشد. به طور مثال اگر فضای داخلی منزل شما به سبک مدرن است، باید از طرح های ساده و خنثی برای کفپوش استفاده کنید.

جنس پارکت چوبی

در ساخت کفپوش ها از چوب های متفاوتی استفاده می کنند که هرکدام از آن ها مشخصات منحصربه فرد خود را دارند. به طور کلی پارکت های چوبی باید در برابر ضربه، رطوبت، خش، حساسیت و... مقاومت بالایی داشته باشند. بهترین پارکت های چوبی که مقاومت بالایی دارند از چوب درختان زبان گنجشک، بلوط، ونگ، گردو، ساج، افرا، راش تشکیل می‌شوند.

انتخاب کفپوش متناسب با محیط

زمان خرید پارکت باید به مکان مورد استفاده، توجه داشته باشید. به طور مثال اگر قصد دارید از پارکت برای مسیرهای پر رفت و آمد استفاده کنید، سعی کنید پارکتی را انتخاب کنید که لایه رویه آن در برابر ضربه، خش و... مقاومت بالایی داشته باشد. اگر محیط شما مرطوب است، بهترین گزینه برای شما، استفاده از کفپوش های چوبی با لایه لاکی هستند.

ضخامت پارکت

یکی دیگر از فاکتورهای مهم زمان انتخاب پارکت چوبی برای منزل، ضخامت آن ها است. معمولا پارکت های چوبی در ضخامت های متفاوتی در سطح بازار عرضه می شوند که هر کدام از آن ها کاربرد ویژه ای دارند. معمولا برای کفپوش منازل از پارکت های با ضخامت 8 میلی متر استفاده می کنند؛ اما برای محیط های اداری که رفت و آمد بیشتر دارند، باید از پارکت های با ضخامت 12 استفاده کرد.

کلام آخر

امروزه افراد زیادی برای تغییر دکوراسیون خود از پارکت های چوبی استفاده می کنند. زمان انتخاب پارکت برای منزل باید به فاکتورهای مختلفی توجه داشت که برخی از آن ها شامل رنگ، جنس، ضخامت، طراحی و... می شوند. توجه داشته باشید که پارکت های منزل خود را باید متناسب با سبک دکوراسیون منزل خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر سبک دکوراسیون منزل شما به سبک مدرن است، باید از پارکت های چوبی با رنگ روشن و طرح های ساده استفاده کنید.

شما می‌توانید برای انتخاب، مشاوره و دریافت قیمت انواع پارکت چوبی با مشاوران مورفلور با شماره 02177083225 و 02177801530 تماس حاصل نمایید، مورفلور تامین کننده انواع پارکت‌های چوبی است که فرایند اجرا تا نصب را توسط متخصصین مجرب خود به انجام می‌رساند.

کلید واژه ها :
نظرات
ADS
ADS
پربازدید