Performancing Metrics

اطلاعات جدید از iPhone 6S | اتاق خبر
کد خبر: 119468
تاریخ انتشار: 14 تیر 1394 - 14:30
اتاق نیوز - اپل همیشه یکی از خبرسازترین کمپانی های دنیای تکنولوژی بوده و شاید بتوان گفت سری iPhone این شرکت همیشه توانسته اند به مدت چندین ماه رسانه های مختلف را به خود م
اتاق نیوز - اپل همیشه یکی از خبرسازترین کمپانی های دنیای تکنولوژی بوده و شاید بتوان گفت سری iPhone این شرکت همیشه توانسته اند به مدت چندین ماه رسانه های مختلف را به خود مشغول کنند. حالا با گذشت 9 ماه از عرضه iPhone 6 و برادر بزرگترش، بلاخره اولین تصاویر از مدل بعدی این تلفن هوشمند محبوب توسط 9to5mac منتشر شدند. در ادامه با ما همراه باشید.
از جمله مواردی که بعد از معرفی مدل جدید macbook سر زبان ها بود، می توان به استفاده از نمایشگر با تکنولوژی Force Touch اشاره کرد که ظاهرا در iPhone نسل بعدی شاهد چنین اتفاقی خواهیم بود. در کنار این مورد می توان به بهبود سیستم دوربین و همچنین استفاده از یک چیپ جدید LTE ساخته کمپانی کوالکوم برای افزایش سرعت تبادل داده ها اشاره کرد. به علاوه در تصاویری که جدیدا منتشر شده اند، ظاهرا شاهد بروزرسانی سخت افزاری NFC، کاهش تعداد چیپ های به کار رفته و بهینه کردن آنها و همچنین یک حافظه فلش جدید با حداقل ظرفیت 16 گیگابایتی هستیم. اگر بخواهیم دقیق تر به این تغییرات توجه کنیم، باید گفت چیپ جدید NFC ساخته کمپانی NXP بوده و برچسب 66VP2 روی آن وجود دارد که مدلی ارتقا یافته از پردازنده 65V10 روی iPhone 6 است. البته هنوز مشخص نیست این چیپ دقیقا در چه زمینه هایی شاهد بروزرسانی بوده اما احتمالا این تغییرات شامل یک پردازنده عنصر امن و حذف نیاز به یک چیپ جداگانه برای این مورد می باشد. 2 اگر به تصاویر دقت کنید بدون شک اولین نکته ای که به ذهن می رسد کاهش اندازه مدار منطقی دستگاه است و این اتفاق به دلیل کاهش بسیار زیاد چیپ های به کار رفته افتاده است. برای مثال در بخشی که سال های گذشته شاهد وجود 10 چیپ در آن بودیم، حالا تنها 3 چیپ به کار رفته و مسلما توانایی این 3 تراشه تا حد زیادی افزایش پیدا کرده است. با این وجود سایر چیپ های ضروری مانند حافظه فلش و CPU نیز تا حد ممکن کوچک تر شده اند تا در نهایت شاهد فضای خالی بسیار بیشتری نسبت به نسخه های قبلی iPhone باشیم. اگر هدف اپل از این همه کوچک سازی، افزایش ظرفیت باتری باشد، باید بسیار ممنون این کمپانی باشیم! 1 یکی از موارد عجیبی که باز هم در iPhone به چشم می خورد، وجود نسخه ای با ظرفیت 16 گیگابایت است. در سال های اخیر با افزایش حجم فایل های ویدئویی و موزیک، بسیاری از کاربران ترجیح می دهند از دستگاه هایی با ظرفیت های بیشتر استفاده کنند و با در نظر داشتن این نکته که iPhone ها از درگاه کارت حافظه پشتیبانی نمی کنند، عرضه یک مدل 16 گیگابایتی در سال 2015 چندان منطقی به نظر نمی رسد. با این حال گویا اپل تفکرات دیگری در سر دارد و باز هم مدل پایه iPhone با همان ظرفیت 16 گیگابایت روانه بازار خواهد شد. این حافظه فلش ساخته کمپانی توشیبا بوده و برای تولید آن از معماری 19 نانومتری استفاده شده است. البته این احتمال هم وجود دارد که اپل این مدل را تنها برای تست تولید کرده باشد و در زمان عرضه رسمی، مدل 16 گیگابایتی روانه بازار نشود. 3 در دیگر تصاویر منتشر شده می توان مشاهده کرد که طراحی بیرونی iPhone 6S به احتمال زیاد دقیقا مشابه نسخه قبلی خواهد بود و طبق روال هر ساله، در نسخه S تغییر چشمگیری به وجود نخواهد آمد. البته اندازه گیری های بسیار دقیق نشان می دهند که iPhone 6S احتمالا 0.13 میلیمتر ضخیم تر از iPhone 6 است، اما این مقدار برای کاربران به هیچ وجه قابل لمس نبوده و در نتیجه می توان از همان تجهیزات جانبی iPhone 6 برای این مدل نیز استفاده کرد. در نهایت اگر بخواهیم درباره نمایشگر هم صحبت کنیم، باید گفت در مدل جدید هم از نمایشگر 4.7 اینچی در نسخه اصلی استفاده شده اما باز هم مانند بدنه، نمایشگر iPhone 6S هم حدود 0.16 میلیمتر بلندتر و 0.13 میلیمتر عریض تر از مدل قبلی است. احتمالا این تغییرات برای بهینه کردن استفاده از تکنولوژی Force Touch صورت گرفته اند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید