Performancing Metrics

کدام روستاها بیش‌ترین تلفن را دارند | اتاق خبر
کد خبر: 100032
تاریخ انتشار: 19 فروردین 1394 - 08:48
اتاق نیوز - آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان شهریور سال قبل در کشور بیش از 33 میلیون خط تلفن ثابت واگذار شده و بالغ بر 165 هزار کیوسک تلفن همگانی دسترس مردم قرار گرفت...
اتاق نیوز - آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان شهریور سال قبل در کشور بیش از 33 میلیون خط تلفن ثابت واگذار شده و بالغ بر 165 هزار کیوسک تلفن همگانی دسترس مردم قرار گرفته است.
آمارهای رسمی گویای آن است که تا پایان شهریورماه سال قبل در کشور حدود 26 میلیون خط تلفن ثابت دایر شده که بدین ترتیب ضریب نفوذ دایری تلفن ثابت رقمی معادل 37.3 درصد است. اما طی این مدت در سطح کشور 46 هزار و 697 روستا مجهز به تلفن شده و در کل 53 هزار و 666 روستا دارای ارتباط محسوب می شوند. همچنین در کشور 165 هزار و 72 دستگاه تلفن همگانی وجود دارد. کدام استان‌ها بیشترین دایری تلفن را دارند؟ اما براساس این آمارها، بیشترین میزان دایری تلفن‌های ثابت به ترتیب استان‌های تهران، البرز، مازندران و یزد در رتبه‌های اول تا سوم جدول قرار گرفته اند و پس از آنها سمنان، اصفهان، گیلان، آذربایجان شرقی، استان مرکزی، قم و خراسان جنوبی دیگر استان‌هایی هستند که در 10 استان اول از نظر دایری خط‌های تلفن ثابت قرار می گیرند. کمترین میزان دایری تلفن ثابت هم به ترتیب به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، خوزستان و لرستان مربوط می شود. روستاهای کدام استان‌ها بیشترین ارتباط را دارند؟ اما در میان روستاهای کشور روستاهای استان مازندران بیشترین میزان دسترسی به تلفن ثابت را داشته‌اند که پس از این استان‌ها چهارمحال و بختیاری و خراسان رضوی در رتبه‌های دوم و سوم این جدول قرار می‌گیرند. در مقابل روستاهای کرمان، خوزستان و فارس کمترین میزان دسترسی به ارتباط را در سطح کشور داشته‌اند.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید