Performancing Metrics

دانشور در گفتگو با اتاق نیوز/ مدیریت اقتصاد پسا تحریم به بخش خصوصی واگذار شود | اتاق خبر
کد خبر: 100413
تاریخ انتشار: 22 فروردین 1394 - 10:11
اتاق نیوز: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور افزایش بهره وری از فرصت پسا تحریم، بهتر است تا مدیریت فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی سپرده شود....
اتاق نیوز: عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: به منظور افزایش بهره وری از فرصت پسا تحریم، بهتر است تا مدیریت فعالیت های اقتصادی به بخش خصوصی سپرده شود.
فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران با اشاره به ظرفیت پیش آمده اقتصادی در فضای پسا تحریم به خبرنگار اتاق نیوز گفت:در ایران ظرفیت های ساختاری بسیاری وجود دارد که به حاشیه رانده شده است. بنابراین با واگذاری مدیریت این ظرفیت های ساختاری به بخش خصوصی، می توان به رشد نرخ اقتصادی کشورمان در فضای به وجود آمده از توافق لوزان، کمک کرد. وی ادامه داد: آنچه که سال ها بر اقتصاد ایران حاکم شده است را می توان حضور ناکارآمد شبه دولتی ها دانست. این بخش تمرکز مدیریت اقتصاد را از تولید به واردات تغییر داده و تعطیلی کارخانجات را رقم زده اند. دانشور با مد نظر قرار دادن قوانین کسب و کار در ایران افزود: یکی از عواملی که امروزه برای فعالیت صاحبان ثروت و صنایع و بخش خصوصی ایجاد مانع می کند را می توان قوانین و بوروکراسی های اداری دانست. از این رو تدوین، تنظیم و تصویب قوانین تازه و کارآمد به منظور جذب بخش خصوصی به صنایع توسط دولت و مجلس الزامی است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید