Performancing Metrics

بخشنامه معاون اول رییس جمهور براي جلوگيري از افزايش قيمت ها لازم الاجراست | اتاق خبر
کد خبر: 100764
تاریخ انتشار: 23 فروردین 1394 - 08:21
رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها لازم الاجراست ....

رئیس اتاق اصناف ایران گفت: دستورالعمل معاون اول رئیس‌جمهوری و وزیر صنعت، معدن و تجارت برای جلوگیری از افزایش قیمت ها لازم الاجراست .

به گزارش اتاق نیوز به نقل از اتاق اصناف ایران، علی فاضلی پس از بخشنامه معاون اول رییس جمهور مبنی بر افزایش نیافتن قیمت‌ها بدون هماهنگی با دولت در گفت‌وگوی تلفنی با بخش خبری ساعت 21 شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران افزود: به یقین ما این بخشنامه را برای تمام اتاق های اصناف سراسر کشور ابلاغ خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه باید توجه داشت که نحوه قیمت‌گذاری و کنترل قیمت به صورت انجام می شود ؛ گفت: بخشی در خرده فروشی و خدمات است که کمیسیون‌های کنترلی سازمان صنعت، معدن و تجارت، بر آنها نظارت و تعیین قیمت می‌کنند و بخشی دیگر در تولیدی‌های بزرگ و صنعتی است که سازمان حمایت از مصرف کنندگان در آن نقش دارند.

فاضلی تاکید کرد: تلاش می‌کنیم به نحو مطلوب دستورالعمل معاون اول رئیس جمهور را اجرا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که ساز و کار اصناف برای افزایش نیافتن بدون ضابطه قیمت‌ها چگونه خواهد بود؟ گفت: اصناف قیمت‌ها را افزایش نخواهند داد زیرا که در بخش‌های خرده فروشی و عمده فروشی نرخ سودها مشخص است ضمن اینکه سازمان‌های نظارتی هم کنترل می‌کنند که افزایش قیمت انجام نشود.

وی افزود: قیمت گذاری نیز برای خود فرآیندی دارد اما زمانی که در حامل‌های انرژی و برخی عوامل افزایش قیمت صورت می‌گیرد، در تولید نهایی، دستمزد و خدمات نیز افزایش قیمت طبیعی است اما تلاش می‌کنیم با توجه به تمهیدات و تسهیلات پیش‌بینی شده دولت در سال 94 افزایش قیمت نداشته باشیم.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید