Performancing Metrics

یک عضو کمیسیون کشاورزی عنوان کرد:مهم ترین الویت امروز بخش کشاورزی تامین منابع آب است | اتاق خبر
کد خبر: 101543
تاریخ انتشار: 25 فروردین 1394 - 12:31
کشاورز و تولید کننده هر ماه باید برای دریافت سوخت سهمیه ایی زمانی را صرف ثبت نام کند و این در حالی است بسیاری از کسانی که نیاز به کارت های سوخت ندارند دارای این کارت بو...
کشاورز و تولید کننده هر ماه باید برای دریافت سوخت سهمیه ایی زمانی را صرف ثبت نام کند و این در حالی است بسیاری از کسانی که نیاز به کارت های سوخت ندارند دارای این کارت بوده و در راهی به جز تولید از آن استفاده می کنند.
اتاق نیوز- ناصر صالحی نسب نایب اول رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در گفتگو با خبرنگار اتاق نیوز گفت: دولت در دور دوم هدفمندی یارانه ها به جای این که یارانه بخش تولید را به طور کامل قطع کند؛بر اساس میزان تولید و یا الگوی کشت که یکی از شاخص های مهم بخش کشاورزی است به کشاورزان یارانه اختصاص دهد. وی با آوردن مثالی توضیح بیشتری ارایه کرد و گفت:آلمان از کشورهایی است که کشاورزی آن بسیار پیشرفته است.در این کشور مالیات تمام بخش ها و زیر بخش ها 50 درصد است؛ اما مالیات بخش کشاورزی صفر است و کشاورزان بر اساس الگوی کشت از دولت یارانه ایی بین 320 تا 330 یورو به ازاری هر هکتار دریافت می کنند که حدودا معادل یک میلیون 400 هزار تومان می شود و کشاوزان با استفاده از این یارانه تمام هزینه های موردنیاز خود را پوشش می دهند. وی با اشاره به این که هدف دولت ،توسعه بخش کشاورزی است ؛اظهار داشت:در راستای لبیک به اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه کشاورزی از دولت انتظار داریم تا ابتدا اثرات سوء ناشی از مرحله اول هدفمندی را بر طرف کند و با تعیین یارانه ایی برای این بخش کشاورزان را در گذر از این بحران یاری کند. این نماینده مجلس در ادامه افزود:مهم ترین الویت امروز بخش کشاورزی تامین منابع آب است و در مرحله بعد خاک.متاسفانه در بسیاری از مناطق خاک کشور رو به نابودی است وباید برای احیای مجدد زمین های حاصلخیزی که در آستانه نابودی قرار دارند؛تلاش کنیم.علاوه بر این یکی از مهم ترین عوامل در کاهش ضریب رشد کشاورزی به مکانیزاسیون بر می گرد .میزان رشد مکانیزاسیون کشور به یک و دو درصد رسیده است در حالیکه این میزان در کشورهای پیشرفته به 9 درصد می رسد. صالحی نسب یکی دیگر از مشکلات بخش کشاورزی را عدم تامین سوخت مورد نیاز کشاورزان برشمرد و گفت:کشاورز و تولید کننده هر ماه باید برای دریافت سوخت سهمیه ایی زمانی را صرف ثبت نام کند و این در حالی است بسیاری از کسانی که نیاز به کارت های سوخت ندارند دارای این کارت بوده و در راهی به جز تولید از آن استفاده می کنند. صالحی نسب خاطر نشان کرد:از دولت می خواهیم ابتدا این مسایل و مشکلات را بر طرف کند و تا این مشکلات حل نشود قطعا مشکلات کلان بخش نیز برطرف نخواهد شد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید