Performancing Metrics

سوءاستفاده پولشویان از صرافی های غیرمجاز برای تطهیر پول های کثیف | اتاق خبر
کد خبر: 101881
تاریخ انتشار: 26 فروردین 1394 - 11:39
اتاق نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن ورود بانک مرکزی به موضوع ساماندهی فعالیت صرافی‌ها گفت: پولشویان با استفاده از صرافی های غیرمجاز

اتاق نیوز: عضو هیات رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با مثبت ارزیابی کردن ورود بانک مرکزی به موضوع ساماندهی فعالیت صرافی‌ها گفت: پولشویان با استفاده از صرافی های غیرمجاز ،پول های کثیف را که از فعالیت های غیرقانونی به دست می آورند به بازار تزریق می کنند، بنابراین با ساماندهی صرافی های غیرمجاز از تخریب اقتصاد جلوگیری می شود.

عبدالکریم رجبی با بیان اینکه یکی از دلایل ضعف در اقتصاد کشور نبود شفافیت مطلوب درفعالیت های اقتصادی است،گفت: یکی از دلایل نوسانات شدید ارزی در سال های 90 و 91 عدم ساماندهی فعالیت های صرافی ها و تخلف و غیرمجاز بودن فعالیت آنها بود،بنابراین موضوع ساماندهی صرافی ها باید سریعا اجرایی شود.
نماینده مردم کلاله،مینودشت و مراوه تپه درمجلس شورای اسلامی،ادامه داد:درکمیسیون اقتصادی نمایندگان مجلس تاکید داشتند باید وضعیت مجوز فعالیت صرافی ها مشخص شود؛این درحالی است که باید تمامی صرافی های مجوزدار دستورالعمل ها و مقررات بانک مرکزی را درعمل اجرا کنند.
این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: باید فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه مبارزه با فساد اقتصادی و جلوگیری از فساد در این حوزه با اقدامات کارشناسی انجام شود.
رجبی با مثبت ارزیابی کردن ورود بانک مرکزی به موضوع ساماندهی فعالیت صرافی ها گفت: بانک مرکزی باید با لحاظ سیاست نظام ارزی شناور مدیریت شده، موضوع ساماندهی صرافی ها را به صورت جدی پیگیری کند.
وی ادامه داد: پولشویان با استفاده از صرافی ها غیرمجاز پول های کثیف را که از فعالیت های غیرقانونی بدست آورده اند به بازار تزریق می کنند،بنابراین با ساماندهی صرافی های غیرمجاز از تخریب اقتصاد جلوگیری می شود.
عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: ساماندهی فعالیت های صرافی ها برای ثبات در اقتصاد کشور لازم بوده، بنابراین باید اختلاف قیمتی در نرخ ارز رسمی و بازار به حداقل برسد.

مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید