Performancing Metrics

نجات یک مسموم قرص برنج با فناوری اکمو | اتاق خبر
کد خبر: 104782
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1394 - 14:50
نائب رئیس انجمن تکنولوژی گردش خون برون‌پیکری ایران از نجات فردی از مرگ حتمی که به شکل عمدی خود را با قرص برنج آلوده کرده بود خبر داد و گفت: این اقدام در بیمارستان لقما...
نائب رئیس انجمن تکنولوژی گردش خون برون‌پیکری ایران از نجات فردی از مرگ حتمی که به شکل عمدی خود را با قرص برنج آلوده کرده بود خبر داد و گفت: این اقدام در بیمارستان لقمان انجام شده که یک مرکز فاقد بخش جراحی قلب است.
اتاق نیوز - علی بروجردی علوی اظهار کرد: از 27 تا 30 فروردین‌ ماه کارگاه آموزشی «اکمو» (اکسیژناسیون غشایی برون‌پیکری) در بیمارستان لقمان به جهت نجات بیمارانی که با قرص برنج خودکشی می‌کنند برگزار شد.در این اثنا بیماری که با خوردن قرص برنج نسبت به خودکشی اقدام کرده بود در ساعت 10 و 30 دقیقه پنج‌شنبه شب به بیمارستان لقمان مراجعه کرد در حالی که با حضور آموزش‌دهندگان درمان اکمو، اعضای انجمن و پزشکان بیمارستان لقمان به‌ واسطه این برنامه در آماده‌باش کامل بودند. نائب رئیس انجمن تکنولوژی گردش خون برون‌پیکری ایران افزود: فشار خون بیمار در مدت هفت دقیقه پس از ورود به بیمارستان و آغاز وخامت حالش ظرف مدت هفت دقیقه به 6 کاهش یافت و اسیدیته خون به 7.1 (به شدت اسیدوز) و برون‌ده قلبی وی به پنج درصد کاهش یافت. پس از قرار گرفتن روی دستگاه اکمو و آغاز این درمان که چهار روز طول کشید به 40 درصد افزایش یافت و با تلاش شبانه‌روزی تیم و آموزش‌دهندگان و پزشکان لقمان از مرگ حتمی نجات یافت. هم‌اکنون بیمار پس از حمایت‌های روانپزشکان آماده ترخیص است. بروجردی با بیان این‌که بیمار تا بهبود کامل در بیمارستان بستری است، گفت: در این کارگاه گروه‌های مختلف از سراسر کشور از قبیل تیم جراحی قلب و بیهوشی قلب، نرس‌ها، پرفیوژنیست‌ها، نرس‌های بخش مراقبت‌های ویژه و اسکراب حضور داشتند و به‌صورت تئوری و عملی آموزش دیدند. وی ادامه داد: این افراد به‌صورت تیم‌های پنج نفره بر بالین بیمار حاضر شدند و 45 دقیقه پروسه اکمو را تجربه کردند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید