Performancing Metrics

ابراهیم نکو:عدم تحقق سهم تعاون در اقتصاد به بخش های دیگر آسیب می رساند | اتاق خبر
کد خبر: 104795
تاریخ انتشار: 8 اردیبهشت 1394 - 15:23
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محقق نشدن سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد، به بخش های دیگر نیز آسیب می رساند....
نماینده رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: محقق نشدن سهم 25 درصدی تعاون در اقتصاد، به بخش های دیگر نیز آسیب می رساند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اتاق تعاون ایران، ابراهیم نکو با اشاره به اینکه برنامه ششم حداقل چه انتظاراتی از بخش تعاون را باید تامین کند و با توجه به محقق نشدن سهم 25 درصدی تعاون در برنامه پنجم، در تدوین این برنامه چه رویکردی باید در پیش بگیریم، افزود: برنامه ششم باید به صورت کارشناسی نوشته شود، به گونه ای که حداقل ضریب خطا را داشته باشد. وی اظهار داشت: محقق نشدن سهم 25 درصدی تعاون موضوعی نگران کننده است، به ویژه در شرایطی که تعاون می توانست خلاء هایی را پر کند. این نماینده مجلس تاکید کرد: باید برنامه ششم را به گونه ای بنویسیم که نقاط قوت و ضعف بخش تعاون را که در برنامه پنجم به آنها توجه نشده بود، مورد بررسی و مطالعه قرار گیرد. وی با اشاره به اینکه باید برنامه ششم به صورت منطقی و به دور از مسائل احساسی و غیرکارشناسی تدوین شود، گفت: باید با توجه به ظرفیت های داخلی و واقعیت ها دست به تدوین این برنامه بزنیم. نکو اذعان داشت: اگر سهم تعاون مورد توجه قرار نگیرد و محقق نشود، سایر بخشها نیز یا باید از ظرفیت های دیگر استفاده کنند که این امکان ندارد یا آنکه بخش های دیگر نیز آسیب می بینند. این نماینده مجلس گفت: باید سهم تعاون در برنامه ششم جدی گرفته شود و هر بخش نیز سهم خود را در اقتصاد داشته باشد. ** تعاون مغفول مانده، آسیب شناسی کنید همچنین براساس این گزارش سیدمهدی هاشمی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: بخش تعاون می تواند با یک اهتمام و تعهد جمعی، در اقتصاد کشور نقش الگویی و محوری داشته باشد. وی تصریح کرد: سهم بخش تعاون در اقتصاد اظهر من الشمس است که در فرمایشات مقام معظم رهبری، قانون و سیاست های ابلاغی نیز آمده است. وی گفت: در سیاست های ابلاغی تاکید شده که بخش خصوصی با اولویت بخش تعاون در اقتصاد کشور می تواند نقش محوری ایفا کند. عضو کمیسیون عمران مجلس اظهار داشت: متاسفانه از نقش و ظرفیت های تعاونی ها بهره حداقلی را برده ایم و در خصوص آنها غفلت بزرگی صورت گرفته است که باید تلاش کنیم از آنها حداکثر بهره را ببریم. هاشمی تاکید کرد: با توجه به اینکه استفاده از ظرفیت های تعاون در قانون برنامه پنجم مصوب شده، باید عدم بهره برداری از این ظرفیت ها آسیب شناسی شود. همچنین باید به نحوی برنامه ریزی تا عقب ماندگی ها جبران شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید