Performancing Metrics

احتمال وقوع روند صعودی قیمت در بازار جهانی طلا ناچیز است | اتاق خبر
کد خبر: 104969
تاریخ انتشار: 9 اردیبهشت 1394 - 15:22
اتاق نیوز: پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا نوشت، افزایش های اخیر قیمت جهانی طلا شما را فریب ندهد، هنوز هم انتظار نمی رود قیمت فلز زرد در آینده افزایش بادوامی داشته باشد....
اتاق نیوز: پایگاه خبری مارکت واچ آمریکا نوشت، افزایش های اخیر قیمت جهانی طلا شما را فریب ندهد، هنوز هم انتظار نمی رود قیمت فلز زرد در آینده افزایش بادوامی داشته باشد.
به گزارش اتاق نیوز و به نقل از این پایگاه خبری، قیمت طلا برای تحویل در ماه ژوئن (خرداد) دوشنبه گذشته در بازار کامکس نیویورک 2.4 درصد افزایش یافت و به 1203.20 دلار رسید که از رکورد دو هفته گذشته نیز بیشتر بود. دیروز (سه شنبه) نیز قیمت طلا با 0.89 درصد افزایش به 1213.90 رسید. مارکت واچ این افزایش های چشمگیر را پایدار ندانست و به نقل از آدام کووس رییس شرکت سرمایه گذاری لیبرتاس واقع در آمریکا نوشت: تا قبل از روز دوشنبه نسبت به افزایش قیمت طلا خوشبینی وجود نداشت و هنوز هم وجود ندارد. قیمت طلا افزایش یافت، زیرا نگاه سرمایه گذاران به عدم اطمینان مرتبط با بدهی یونان و بیانیه بانک مرکزی آمریکا درباره سیاست پولی آن که امروز (چهارشنبه) اعلام می شود، بود. برایان لاندین سردبیر پایگاه خبری نیوزلتر گفت: افزایش قیمت طلا در دوشنبه گذشته، نه تنها به خاطر مقدار چشمگیر آن، بلکه به خاطر نبود یک عامل تسریع کننده مشخص، قابل توجه است. وی افزود: بازار درگیر خرید ناگهانی اوراق بهادار طلا شد، اما ممکن است پیشتر شاهد فروش ناگهانی و گسترده اوراق بهادار طلا شده باشد که ما روز جمعه شاهد بودیم. کووس پیش بینی کرد، پس از بیانیه بانک مرکزی آمریکا که امروز منتشر می شود، قیمت طلا از حرکت باز می ایستد. این تحلیلگر اظهار داشت: در حالی که شاخص 0.06 درصدی دلار آمریکا می تواند کاهش بیشتری پیدا کرده و به افزایش قیمت طلا کمک کند، به دلیل اینکه احتمالا بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره را همچنان نزدیک صفر نگه خواهد داشت، قیمت طلا نزدیک یکهزار و 220 دلار در هر اونس از حرکت باز خواهد ایستاد. کووس ادامه داد: بانک مرکزی آمریکا در نهایت ناچار به افزایش نرخ بهره است. وی ادامه داد: اگر سیاست افزایش نرخ بهره به خاطر بهتر شدن اوضاع اقتصادی اجرا نشود، دلیل آن اعتیاد بانک مرکزی آمریکا به خرج کردن است. با این بودجه ضد ضربه، آنها احتمالا خود را در یک محیط تورمی قرار می دهند که تضمین کننده نوسان نرخ ها است. به پیش بینی این تحلیلگر، اخباری که انتظارات افزایش نرخ بهره را تحریک می کند تا سال 2016 ادامه دارد و خیلی سخت است که طلا به آستانه بالایی دامنه 1220 تا 1240 دلار در هر اونس برسد. در حقیقت، قیمت طلا ممکن است تاکنون از میانگین قیمت آن در سال جاری فراتر رفته باشد. بانک آمریکایی مورگان استنلی در آخرین یادداشت خود، میانگین قیمت طلا در سال جاری میلادی را یکهزار و 180 دلار در هر اونس پیش بینی کرد، در حالی که بانک بارکلیز انگلستان میانگین قیمت طلا در سال 2015 را یکهزار و 182 دلار در هر اونس پیش بینی کرده است. البته هنوز هم امید می رود قیمت طلا شاهد یک افزایش شدید باشد. اقتصاددانان پیش بینی کرده اند که خروج یونان از منطقه یورو می تواند تا آخر امسال قیمت طلا را به یکهزار و 400 دلار در هر اونس برساند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید