Performancing Metrics

اسکورت یک کشتی انگلیسی در تنگه‌ هرمز از سوی آمریکا | اتاق خبر
کد خبر: 105637
تاریخ انتشار: 15 اردیبهشت 1394 - 10:51
با وجود تاکید فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برقراری امنیت در خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ناوهای آمریک...
با وجود تاکید فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران مبنی بر برقراری امنیت در خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که ناوهای آمریکایی اسکورت کشتی‌های انگلیسی در تنگه هرمز را آغاز کرده‌اند.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، استیو وارن سخنگوی پنتاگون اعلام کرد: در پی توقیف یک کشتی تجاری آمریکایی توسط ایران در آبهای خلیج فارس ناوهای آمریکایی یک کشتی انگلیسی را هنگام عبور از تنگه‌ هرمز اسکورت کرده‌اند. سخنگوی پتناگون به خبرنگاران گفت: واشنگتن و لندن در این باره گفت و گو کرده و آنها (انگلیس) از ما خواسته بودند از کشتی‌هایی که پرچم انگلیس را حمل می‌کنند هنگام عبور از تنگه هرمز محافظت کنیم. وزارت دفاع آمریکا پیش از این اعلام کرده بود پس از توقیف یک کشتی تجاری در خلیج (فارس)که پرچم جزایر مارشال را حمل می‌کرد ناوهای آمریکایی احتمال دارد کشتی‌های دیگر کشورها را نیز در این منطقه همراهی کنند. به گزارش رویترز، نیروی دریایی ایران هفته گذشته کشتی مرسک تیگرس را که پرچم جزایر مارشال را حمل می‌کرد به اتهام تخلفات قانونی در آبهای خلیج فارس توقیف و آن را به سمت بندرعباس هدایت کرد. برخی رسانه‌های آمریکایی این اقدام را حرکتی تحریک‌آمیز توصیف کردند که می‌تواند منجر به افزایش اختلاف میان ایران و آمریکا شود. مقامات ایران با رد این ادعاها تاکید کردند که علت توقیف کشتی مرسک تیگرس یک شکایت خصوصی در ارتباط با بدهی مالی شرکت مالک کشتی بوده است. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: امنیت در خلیج فارس،‌ تنگه هرمز و دریای عمان با حضور همیشگی نیروی دریایی ارتش و سپاه کاملاً برقرار است؛ بنابراین نیاز نیست آمریکایی‌ها کشتی‌های خود را در این منطقه اسکورت کنند. امیردریادار حبیب‌الله سیاری همچنین تاکید کرد: امنیت در خلیج فارس صددرصد برقرار است و خلیج عدن و باب‌المندب امنیت کافی ندارد، بنابراین آمریکایی‌ها باید در این منطقه کشتی‌های خود را اسکورت کنند. امیر سیاری درباره توقیف یک کشتی متعلق به جزایر مارشال، گفت: این توقیف کاملاً قانونی بوده است.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید