Performancing Metrics

قيمت سهام به كف رسيده است | اتاق خبر
کد خبر: 106071
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1394 - 18:03
اتاق نیوز: رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران با بیان اینکه قیمت سهام به کف رسیده است، گفت : با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی آینده خوبی در انتظار بازار سر
اتاق نیوز: رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران با بیان اینکه قیمت سهام به کف رسیده است، گفت : با توجه به کاهش نرخ سود سپرده های بانکی آینده خوبی در انتظار بازار سرمایه است.
کیوان شیخی با بیان اینکه نوسان شاخص از مختصات ذاتی بورس است ، افزود : در روزهای اخیر بیشتر مشتریان بازار سرمایه با دید کوتاه مدت و بدبینانه فعالیت کردند و شاخص های بورسی هم افت کرده است. کارشناس ارشد بازار سرمایه افزود : با مطرح شدن بحث کاهش نرخ سود سپرده بانکی در هفته گذشته و افزایش نرخ وام دهی به موسسات تجاری می توان نوید داد شرکتهای تولیدی با نرخ بهره پایین تری وام بگیرند و با آرامش بیشتری فعالیت کنند. وی گفت: برگزاری مجامع شرکت های بورسی از دیگر موضوع های خوبی است که در آینده نزدیک با آن روبرو هستیم و برعملکرد بازار سرمایه تاثیر مثبتی خواهد داشت. شیخی با بیان اینکه در اخرین روز کاری هفته ، بورس با آمار خوبی به کار خود پایان داده است ، افزود : تعداد تراکنش خریداران در آخرین روز کاری 48 هزار مرتبه بود و گویای قرار گرفتن ارزش سهام در کف است و حتی در برخی مواقع انتظارات بلند مدت مشتریان را هم براورده کرده است. شیخی افزود: در شرایط فعلی اقتصادی ، برد با کسی است که دید کوتاه مدت خود را به دید بلند مدت تبدیل و بهترین بازار را شناسایی و انتخاب کند. کیوان شیخی خاطرنشان کرد با توجه به تغییر مسیر روند اقتصادی کشور که از رکود به دوران رشد رسیده است، روزهای خوب و خوشی را برای بازار سرمایه شاهد خواهیم بود. رئیس مرکز آمار و اطلاعات شرکت بورس تهران تاکید کرد : قیمت سهام به کف رسیده و نسبت قیمت به سود مورد انتظار 5 و در سطح خاورمیانه بی نظیر است. کیوان شیخی گفت : بازده بازار سرمایه در شرایط فعلی اقتصاد کشور بسیار بهتر از دیگر بازارهای موازی و از توجیه سرمایه گذاری مثبت برخوردار است. وی افزود : بدون توجه به مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 ، حداقل سودآوری بازار سرمایه می تواند انتظارات سهامداران را درآینده نزدیک براورده کند. شیخی گفت : البته اگر نتایج مذاکرات هسته ای ایران مثبت شود ، در بازار بورس اتفاق خوبی خواهد افتاد و روند تغییر قیمت سهام بهتر می شود و بازده بسیار مناسبی برای مشتریان خواهد داشت.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید