Performancing Metrics

اضافه شدن شاخص های جدید در فرابورس | اتاق خبر
کد خبر: 106428
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1394 - 16:33
اتاق نیوز: مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اهمیت شاخص کل فرابورس در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران، از برنامه‌ریزی برای اضافه شدن شاخص‌های جدید در فرابورس ایران خبر...
اتاق نیوز: مدیرعامل فرابورس ایران با اشاره به اهمیت شاخص کل فرابورس در تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران، از برنامه‌ریزی برای اضافه شدن شاخص‌های جدید در فرابورس ایران خبر داد.
امیر هامونی با اشاره به دومین سالروز رونمایی از شاخص فرابورس ایران (آیفکس) اظهار داشت: اگرچه از ابتدای فعالیت فرابورس در سال 88 این شاخص محاسبه می‌شد اما چون در آن زمان تعداد شرکت‌های موجود در فرابورس ناچیز بود، عدد شاخص به اطلاع عموم نمی‌رسید. مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شاخص کل فرابورس در اردیبهشت‌ماه 1392 با 46 شرکت در 21 صنعت مختلف رونمایی شد، خاطرنشان کرد: آیفکس، شاخص قیمت و بازده نقدی 61 شرکت پذیرفته شده در بازار اول و دوم فرابورس است و از تغییرات قیمت و بازده نقدی شرکت‌ها متأثر می‌شود. وی تأکید کرد: شاخص کل نمایانگر تغییر قیمت سهام شرکت‌های پذیرش شده است و افزایش سرمایه و تقسیم سود شرکت‌ها در آن ‌تأثیری ندارد. هامونی ضمن برشمردن برخی از ویژگی‌های شاخص کل فرابورس گفت: با توجه به نبود حجم مبنا و همچنین دامنه نوسان 5 درصدی در فرابورس، آیفکس نسبت به شاخص‌های مشابه پیشرو‌تر و روند حرکت بازار را با سرعت بیشتری نشان می‌دهد. وی ادامه داد: آیفکس، تصویری واقعی از بازار پیش روی معامله گران قرار می‌دهد ضمن اینکه برای شفافیت بیشتر بازار، بنا داریم شاخص‌های دیگری را در کنار آن به سرمایه‌گذاران و فعالان فرابورسی ارائه کنیم. هامونی گفت: حرکت شاخص باید با جوّ عمومی بازار همخوانی داشته باشد و برای افزایش کارایی شاخص به نظر می‌رسد که باید تعداد شرکت‌ها در صنایع مختلف افزایش پیدا کند. امیر هامونی با اشاره به دومین سالروز رونمایی از شاخص فرابورس ایران (آیفکس) اظهار داشت: اگرچه از ابتدای فعالیت فرابورس در سال 88 این شاخص محاسبه می‌شد اما چون در آن زمان تعداد شرکت‌های موجود در فرابورس ناچیز بود، عدد شاخص به اطلاع عموم نمی‌رسید. مدیرعامل فرابورس ایران با بیان اینکه شاخص کل فرابورس در اردیبهشت‌ماه 1392 با 46 شرکت در 21 صنعت مختلف رونمایی شد، خاطرنشان کرد: آیفکس، شاخص قیمت و بازده نقدی 61 شرکت پذیرفته شده در بازار اول و دوم فرابورس است و از تغییرات قیمت و بازده نقدی شرکت‌ها متأثر می‌شود. وی تأکید کرد: شاخص کل نمایانگر تغییر قیمت سهام شرکت‌های پذیرش شده است و افزایش سرمایه و تقسیم سود شرکت‌ها در آن ‌تأثیری ندارد. هامونی ضمن برشمردن برخی از ویژگی‌های شاخص کل فرابورس گفت: با توجه به نبود حجم مبنا و همچنین دامنه نوسان 5 درصدی در فرابورس، آیفکس نسبت به شاخص‌های مشابه پیشرو‌تر و روند حرکت بازار را با سرعت بیشتری نشان می‌دهد. وی ادامه داد: آیفکس، تصویری واقعی از بازار پیش روی معامله گران قرار می‌دهد ضمن اینکه برای شفافیت بیشتر بازار، بنا داریم شاخص‌های دیگری را در کنار آن به سرمایه‌گذاران و فعالان فرابورسی ارائه کنیم. هامونی گفت: حرکت شاخص باید با جوّ عمومی بازار همخوانی داشته باشد و برای افزایش کارایی شاخص به نظر می‌رسد که باید تعداد شرکت‌ها در صنایع مختلف افزایش پیدا کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید