Performancing Metrics

حق شناس در گفتگو با اتاق نیوز: سودهای بانکی، هزینه پرداخت می کنند | اتاق خبر
کد خبر: 106901
تاریخ انتشار: 21 اردیبهشت 1394 - 14:29
اتاق نیوز: کارشناس مسائل پولی و مالی گفت: هزینه بانکداری در ایران بسیار زیاد است و همین هزینه های منجر به آن شده تا نرخ سود تسهیلات بانکی نتواند واقعی شود. ...
اتاق نیوز: کارشناس مسائل پولی و مالی گفت: هزینه بانکداری در ایران بسیار زیاد است و همین هزینه های منجر به آن شده تا نرخ سود تسهیلات بانکی نتواند واقعی شود.
هادی حق شناس کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به نرخ سود تسهیلات بانکی اعلام شده از سوی بانک مرکزی به پایگاه خبری اتاق نیوز یادآور شد: فعالان و صاحبان صنعت بانکداری در ایران تلاش دارند؛ تا هزینه ها و درآمد خود را از نرخ سود تسهیلات بانکی کسب کنند در صورتی که بانک ها در کشورهای صنعتی و پیشرفته، هزینه های خود را از خدماتی که ارائه می دهند؛ پرداخت می کنند. وی افزود: سیستم بانکداری ایران از بانکداری نوین، فاصله بسیار دارد. به همین منظور است که نمی توانند از خدمات بانکی خود بهره برداری لازم را داشته باشند و این هزینه ها را بر مشتریان خود تحمیل می کنند. حق شناس با مد نظر قرار دادن جایگاه بانکداری الکترونیک در ایران ادامه داد: اگر فعالان بانکی کشورمان بتوانند بانکداری نوین را در قالب الکترونیک ساماندهی و هدایت کنند؛ می شود که از ارائه این خدمات کسب درآمد مطلوبی داشته و برای تعیین نرخ سود بانکی به انتظار کاهش نرخ تورم نباشند. این کارشناس مسائل بانکی گفت: اینگونه است که استقلال بانک ها افزایش خواهد یافت و می توانند؛ تسهیلات بانکی را با نرخ های سود واقعی به مشتریان خود ارائه دهند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید