Performancing Metrics

نتانیاهو: برای جلوگیری از توافق هسته‌ای دیر نیست | اتاق خبر
کد خبر: 107649
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1394 - 12:07
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد برای جلوگیری از حصول یک توافق هسته‌ای با ایران هنوز دیر نشده است....
نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهاراتی مداخله جویانه مدعی شد برای جلوگیری از حصول یک توافق هسته‌ای با ایران هنوز دیر نشده است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه بار دیگر با تکرار ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر این که ایران در برنامه‌ هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای است گفت: هنوز برای این که مانع از حصول یک توافق میان ایران و قدرت‌های جهانی شویم که به تهران امکان دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را می دهد دیر نشده است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در اظهارات مداخله‌جویانه خود تاکید کرد: هنوز برای از بین بردن طرحی که به ایران اجازه حصول توافقی که راه را برای دستیابی‌اش به سلاح هسته‌ای هموار می‌سازد فرصت باقی است. نتانیاهو همچنین گفت: ما با این توافق مخالفیم و تنها مخالف در این زمینه محسوب نمی‌شویم. دستیابی به یک توافق بهتر، نه تنها ضروری بلکه ممکن است. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که از زمان آغاز مذاکرات هسته‌ای میان ایران و 1+5 از مخالفان اصلی این رایزنی‌ها محسوب می‌شود در حالی هنوز برای توقف یک توافق نهایی تلاش می‌کند که مذاکره‌کنندگان توانستند در اوایل ماه آوریل در لوزان سوئیس به یک چارچوب کلی برای حصول توافق هسته‌ای جامع دست پیدا کنند. مذاکره‌کنندگان ایران و گروه 1+5 اکنون در تلاشند تا پارامترهای کلیدی به دست آمده در لوزان را با جزئیات کامل به نگارش درآورند و متن توافق نهایی را تکمیل کنند. رژیم صهیونیستی درحالی مدعی تلاش ایران برای دستیابی به سلاح هسته‌ای است که این رژیم تنها دارنده‌ تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود اما هیچ گاه تاکنون به طور رسمی داشتن این سلاح‌ها را نپذیرفته و حتی معاهده‌ منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (ان‌پی‌تی) آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را امضا نکرده است. این در حالی است که مقامات ایران همواره تاکید می‌کنند که فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و تهران به عنوان یک عضو ان‌پی‌تی حق برخورداری از تکنولوژی صلح آمیز هسته‌ای را دارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید