Performancing Metrics

راه‌اندازی بورس آتی ارز در دستور کار | اتاق خبر
کد خبر: 107776
تاریخ انتشار: 28 اردیبهشت 1394 - 15:15
اتاق نیوز:رئیس سازمان بورس از فراهم شدن زیرساخت‌های راه اندازی بورس آتی ارز خبر داد و گفت: انتشار اوراق آتی مشتقه ارزی در دستور کار قرار گرفته و نکات فقهی آن بررسی شد
اتاق نیوز:رئیس سازمان بورس از فراهم شدن زیرساخت‌های راه اندازی بورس آتی ارز خبر داد و گفت: انتشار اوراق آتی مشتقه ارزی در دستور کار قرار گرفته و نکات فقهی آن بررسی شده است.
محمد فطانت امروز در همایش همدلی و همزبانی دولت و بخش خصوصی گفت: بازار آتی سکه حجم بالایی از سکه را به صورت آتی در بورس کالا مورد معامله قرار می دهد، این در حالی است که با راه اندازی این بازار آتی برای ۶ تا ۹ ماه آینده خرید و فروش سکه را انجام می دهیم که تاکنون نیز حجم مناسبی از سکه خرید و فروش شده است. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: حاصل ضرب دو عامل نرخ جهانی اونس طلا و دلار در این خرید و فروش ها پوشش داده می شود که به نظر می رسد بانکها و صرافی ها نیز می توانند در ایجاد این بازار و رونق آن کمک شایانی داشته باشند. وی از برنامه سازمان بورس برای راه اندازی بورس آتی ارز خبر داد و گفت: ممکن است این بورس در قالب راه اندازی یک بورس جدید و یا استفاده از ظرفیت بورس های فعلی باشد که بنا دارد برای مدت زمان های آتی و دوره های زمانی ۳، ۶ و ۹ ماهه معامله ارز را انجام دهد. به گفته فطانت، اوراق آتی مشتقه ارزی طراحی شده و نکات اصلی فقهی آن نیز مورد بررسی قرار گرفته است و بنابراین امکان انتشار آن فراهم شده است، ضمن اینکه اگر این انتشار صورت گیرد از ظرفیت بازار در جهت آرام بخشی و اطمینان دهی به صاحبان صنایع گام برخواهیم داشت. وی اظهار داشت: تلاش ما این است که صاحبان صنایع تنها بر روی تولید متمرکز شوند و نوسانات احتمالی نرخ ارز را به بازار بسپارند. رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار معتقد است راه اندازی نظام پوشش نرخ ارز در قالب معاملات آتی نرخ ارز، فرصتی است که قابلیت انجام آن به لحاظ نرم افزاری وجود دارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید