Performancing Metrics

درخواست سایپا برای افزایش 15 درصدی محصولات | اتاق خبر
کد خبر: 108188
تاریخ انتشار: 29 اردیبهشت 1394 - 13:39
اتاق نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از درخواست افزایش حدود 15 درصدی محصولات این خودروسازی به شورای رقابت خبر داد و گفت: قیمت های تمام شده خود را اعلام کردیم و آن
اتاق نیوز: مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا، از درخواست افزایش حدود 15 درصدی محصولات این خودروسازی به شورای رقابت خبر داد و گفت: قیمت های تمام شده خود را اعلام کردیم و آنها نیز بررسی ها خواهند کرد و سپس نظرشان را ابلاغ می کنند.
سعید مدنی روز سه شنبه در مراسم آغاز به کار خط تولید محصولات برلیانس چین در سایپا در جمع خبرنگاران، افزود: اطلاعات لازم را به شورای رقابت دادیم و آنها در حال بررسی و محاسبه هستند ولی چون سال گذشته هم افزایش قیمتی رخ نداد امسال افزایش قیمت زیر 15 درصد خواهد بود. وی با بیان آنکه افزایش قیمت خودرو تابعی از تورم است، اظهار داشت: افزایش احتمالی خودروها برای خودروهای پرتیراژ سایپا هم می شود البته متفاوت خواهد بود. مدنی گفت: خودروهایی که ارزبر هستند با توجه به تثبیت نرخ ارز ممکن است، افزایش کمتری داشته باشند ولی برای خودروهای ساخت داخل با توجه به تورم و افزایش دستمزد و نرخ حامل های انرژی، زیر 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت. مدیرعامل سایپا در خصوص احتمال از دست دادن بازار با توجه به ورود خودروهای خارجی نیز افزود: ما این موضوع را تحت کنترل داریم و خودمان هم زیاد تمایل به افزایش زیاد قیمت خودرو نداریم چرا که اگر افزایش قیمت اتفاق بیفتد ما بازارهای خود را ممکن است از دست بدهیم بنابراین این موضوع را تحت کنترل خودمان قرار خواهیم داد. وی، در خصوص میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی خط تولید دو محصول برلیانس در سایپا نیز گفت: میزان 60 میلیون دلار سرمایه گذاری برای راه اندازی دو خط تولید H200 و H300 صورت گرفته است. مدنی افزود: خودروسازی برلیانس چون خودروهای با کیفیت تولید می کند و شریک تجاری بی.ام.و آلمان است ظرفیت تولید یک میلیون دستگاه خودرو در سال را دارد. به گفته وی، محصولات برلیانس در بسیاری از بازارهای خودرو جهان هم با لوگوی بی.ام.و هم با لوگوی برلیانس عرضه می شود. مدنی همچنین در خصوص تولید خودروی 100 درصد داخلی گفت: خودروی صد درصد ایرانی 232 در نیمه دوم امسال تولید و به بازار خواهد شد. وی با بیان اینکه این خودرو بر روی پلتفرم ایکس 200 خواهد بود، افزود: این خودرو و دو خودرو برلیانس، جزء محصولات سایپا در سال جاری خواهند بود و جزء آن 13محصولی است که سایپا برنامه ریزی کرده تا پایان سال 95 به بازار عرضه کند.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید