Performancing Metrics

چند توصیه به مناسبت "روز جهانی لاک‌پشت" | اتاق خبر
کد خبر: 109057
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1394 - 12:00
اتاق نیوز - سازمان‌های حامی محیط زیست امسال نیز در کشورهای مختلف برنامه‌هایی را به مناسبت « روز جهانی لاک‌پشت » برگزار کردند....
اتاق نیوز - سازمان‌های حامی محیط زیست امسال نیز در کشورهای مختلف برنامه‌هایی را به مناسبت « روز جهانی لاک‌پشت » برگزار کردند.
لاک‌پشت‌ها نیز مانند بسیاری از گونه‌های جانوریِ باارزش برای محیط زیست و حیات وحش که در معرض خطر نابودی هستند با خطرات گوناگونی مواجه‌اند که اگر اقدامات ضروری برای مراقبت از آنها صورت نگیرد به زودی نسل‌شان منقرض خواهد شد. این خزندگان بی‌آزار، دوست داشتنی و مفید برای محیط زیست با تهدیدهای جدی از جمله تغییرات جوی، تجارت غیرقانونی، صیدهای تجاری، از دست دادن زیستگاه‌های طبیعی و آلودگی‌های زیست‌محیطی مواجه‌ هستند. به گزارش یونایتدپرس، کارشناسان حفاظت از حیات وحش به دوستداران زمین و محیط زیست، چند راهکار زیر را برای حفاظت از لاک‌پشت‌ها توصیه می‌کنند: هرگز از فروشگاه‌های حیوانات اهلی لاک‌پشت خریداری نکنید چون با این کار فروشندگان را به شکار و محروم کردنِ این حیوانات از زیستگاه‌های طبیعی‌شان ترغیب می‌کنید. هرگز یک لاک‌پشت را از محیط طبیعی زندگی‌اش جدا نکنید مگر اینکه بیماری و زخمی باشد و به کمک و مراقبت شما احتیاج داشته باشد و پس از اطمینان از سلامتی، آن را زودتر به زیستگاه‌اش بازگردانید. اگر لاک‌پشتی را دیدید که در حال گذشتن از عرض خیابان است هرگز آن را به مبدا حرکتش بازنگردانید چون دوباره همین مسیر را طی خواهد کرد بلکه لازم است او را برداشته و به سمت دیگر جاده منتقل کنید. هر نوع خرید و فروش غیرقانونی و رفتارهای وحشیانه با این حیوانات را به مقامات محلی محیط زیستی خود اطلاع دهید.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید