Performancing Metrics

نسبت به انتشار کامنت‌ها در فضای مجازی خلاء قانونی وجود دارد | اتاق خبر
کد خبر: 109151
تاریخ انتشار: 3 خرداد 1394 - 14:54
اتاق نیوز- یک عضو کمیسیون فرهنگی گفت: نسبت به انتشار برخی کامنت‌ها و مطالب در فضای مجازی خلاء قانونی وجود دارد و نمی‌توان هر نظری را صرفا به خاطر این‌که نظر مردم است ...
اتاق نیوز- یک عضو کمیسیون فرهنگی گفت: نسبت به انتشار برخی کامنت‌ها و مطالب در فضای مجازی خلاء قانونی وجود دارد و نمی‌توان هر نظری را صرفا به خاطر این‌که نظر مردم است منتشر کرد.
بیژن نوباوه پس از اتمام دادگاه احمد توکلی در جمع خبرنگاران در رابطه با چگونگی روند دادگاه گفت: به نظرم دادگاه خوبی بود و مسائل خوبی مطرح شد. وی ادامه داد: من چند سال عضو هیات منصفه مطبوعات بودم و می‌دانم برخی از مشکلات موجود را در مسائل قضایی خودمان می‌بینیم. برای مثال قبل از اثبات، اتهام‌هایی مطرح می‌شود و این اتهامات بر روی شخصیت فرد و حتی ممکن است جامعه اثرگذار باشد و این در حالی است که در نهایت امکان دارد از فرد رفع اتهام شود، ولی اثرات آن باقی بماند. اینها مشکلاتی است که وجود دارد و قوه قضائیه باید برای رفع آنها فکری کند. نوباوه در رابطه با برخی مسائل موجود در قوه قضائیه تاکید کرد: بهتر است خیلی سریع دادگاه‌ها را برگزار کنند تا برخی از مسائل و اتهام زنی‌ها مشکلی ایجاد نکند خوشبختانه آقای صالحی نیز از شکایت خود انصراف و رضایت داد و این یک پیام اخلاقی هم داشت و از سوی دیگر آقای توکلی هم کتبا برای ایشان نوشته‌ای دادند. این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در رابطه با بحث کامنت‌های منتشر شده در سایت الف نیز گفت: برخی کامنت‌هایی که در فضای مجازی وجود دارد خیلی جدی است و ایشان عذرخواهی کردند، ولی خیلی از مسائلی هم در کامنت‌ها مطرح شده بود که اظهار نظر مردم است و در واقع مطالبه آنها از نظام محسوب می‌شود و ایشان به آنها حق داد و از این کامنت‌ها دفاع کرد. وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که از نظر شما کسی که کامنت‌ها را تایید می‌کند پس از تایید مسئولیت دارد و آیا مسئولیت کامنت‌ها با مدیر سایت است یا خیر؟ تصریح کرد:‌ به نظر من کامنت‌ها با مسئولیت مدیر سایت منتشر می‌شود و نمی‌توان درهر کامنت هر نظری را داد و آن را منتشر کرد، ولی در رابطه با سایت آقای توکلی کمتر از یک درصد کامنت‌ها مشکل داشت و آقای توکلی هم آنها را رد کرد. وی ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت در قانون این خلاء وجود دارد و نمی‌توان هر کامنت و مطلبی را منتشر کرده به صرف اینکه نظر مردم است. چرا که امکان دارد با آبروی برخی بازی شود. من حس می‌کنم و اعتقاد دارم باید در این زمینه کاری شود. نوباوه با اشاره به روند رسیدگی به پرونده احمد توکلی در دادگاه افزود:‌ دادگاه روند خوبی داشت و شاکی‌ها هم خوب عمل کردند آقای توکلی هم باور داشت که نسبت به برخی از موارد سهل انگاری شده است در نهایت امیدوارم دادگاه به خوبی به اتمام برسد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید