Performancing Metrics

حذف یارانه، قشر متوسط را در تنگنا قرار می دهد | اتاق خبر
کد خبر: 110018
تاریخ انتشار: 7 خرداد 1394 - 12:32
اتاق نیوز: دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: با توجه به نرخ تورم قدرت خرید مردم بسیار کاهش داشته است و اکنون 45 هزار و 500 تومان تنها در حد 10 هزار تومان ارزش دارد....
اتاق نیوز: دبیرکل خانه اقتصاد ایران گفت: با توجه به نرخ تورم قدرت خرید مردم بسیار کاهش داشته است و اکنون 45 هزار و 500 تومان تنها در حد 10 هزار تومان ارزش دارد.
مسعود دانشمند با بیان اینکه مبنایی که دولت برای حذف یارانه بگیران در پیش گرفته فشار مضاعف بر قشر متوسط جامعه وارد می کند، اظهار داشت: تک نرخی شدن بنزین و حذف بنزین 700 تومانی تنها به قشر متوسط جامعه فشار وارد می کند چراکه یارانه قشر ضعیف که طبق گفته وزیر تعاون به احتمال زیاد با افزایش مواجه خواهد شد و این گونه مسائل برای قشر مرفه نیز دارای اهمیت نیست. دبیرکل خانه اقتصاد ایران افزود: شاخص هایی همچون داشتن اتومبیل و منزل مسکونی نمی تواند برای حذف یارانه چندان توجیه پذیر باشد بنابراین اگر دولت قصد حذف را دارد بهتر است به یکباره یارانه تمام افراد را حذف کند بجای اینکه این مسائل را معیار حذف قرار دهد. وی با بیان اینکه با توجه به نرخ تورم قدرت خرید مردم بسیار کاهش داشته است و اکنون 45 هزار و 500 تومان تنها در حد 10 هزار تومان ارزش دارد، گفت: برای قشر ضعیف جامعه سیستم های کمک رسان همچون ازمان بهزیستی، کمیته امداد، اعطای سبد کالا و ... وجود دارد بنابراین قشر متوسط که اکثریت جامعه را شامل می شود در این میان با مشکلات زیادی مواجه می شوند. دانشمند تصریح کرد: افزایش قیمت حامل های انرژی همچنین اگر همراه با سیاست ضد تورمی نباشد می تواند به صعودی شدن نرخ تورم منجر شود که باید در این مورد محتاطانه عمل شود.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید