Performancing Metrics

اختصاصی/ حسینی هاشمی :منابع و مصارف بانک ها تنظیم شود | اتاق خبر
کد خبر: 110925
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1394 - 13:01
اتاق نیوز- کارشناس اقتصاد گفت: امروزه بانک ها از نظر میزان منابع در وضعیت بدی به سر می برند؛ به طوری که باید شیوه تامین منابع و مصارف آنها از سوی بانک مرکزی با تصویب قو
اتاق نیوز- کارشناس اقتصاد گفت: امروزه بانک ها از نظر میزان منابع در وضعیت بدی به سر می برند؛ به طوری که باید شیوه تامین منابع و مصارف آنها از سوی بانک مرکزی با تصویب قوانین تازه، تنظیم شود.
بهاءالدین حسینی هاشمی با اشاره به وضعیت هشدار منابع مالی بانک به اتاق نیوز اعلام کرد: با توجه به بحران پولی که در بانک های کشور رخ داده است، بانک های اندکی وجود دارند که منابع مالی آنان بتواند نیاز بانکداری شان را تامین کند. از این رو هررو رقابت بر سر نرخ سود در این نهاد پولی و مالی افزایش می باید. مدیر عامل سابق بانک سرمایه ادامه داد: از سویی دیگر شرکت های لیزینگ و موسسات غیرمجاز مالی و اعتباری نیز با افزایش غیر قانونی نرخ سود سپرده، بر آشفتگی این بازار بیشتر دامن می زنند. حسینی هاشمی با مد نظر قرار دادن افزایش سهم و قدرت موسسات غیر مجاز در حوزه بانک یادآور شد: عملکرد این موسسات منجر به تغییر جهت حرکت سرمایه و نقدینگی از بانک ها به موسسات مالی غیر مجاز شده به طوری که ریسک فعالیت بانکی را توسط صاحبان و فعالان صنعت بانکداری کشور افزایش داده است . وی سیاست های پولی و مالی اجرا شده را به منظور توسعه صنعت بانکداری مناسب ندانست و گفت: به همین منظور باید اصلاح ساختار قوانین بانکی کشور در اولویت قرار گیرید؛ تا جریان نقدینگی بانک ها مدیریت شود. از این روست که هزینه های عملیاتی و غیر عملیاتی تجهیز سپرده نیز کاهش می یابد. با این روش، ترکیب مناسبی میان میزان سپرده های بانکی و شرایط پرداخت وام و تسهیلات ایجاد خواهد شد. این کارشناس مسائل پولی و مالی تصریح کرد: برخی ابزار ها در سیاست های بانکی، همچون میزان نرخ سود ممکن است در بازار، معکوس عمل کند از این رو باید برخی سیاست ها را با شرایط بازار، مکانیسم اجر ا و.... همسو و حتی همپوشانی کرد تا بشود؛ رونق و پویایی را در صنعت بانکداری ایران به وجود آورد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید