Performancing Metrics

تخم دایناسور چه رنگی بوده است؟ | اتاق خبر
کد خبر: 111020
تاریخ انتشار: 11 خرداد 1394 - 15:23
اتاق نیوز - رنگدانه‌های کشف شده در فسیل پوسته تخم‌ دایناسورها حقایقی درباره آشیانه‌سازی این موجودات منقرض شده فاش می‌کند که بر اساس آن، به نظر می‌رسد دایناسورها ت...
اتاق نیوز - رنگدانه‌های کشف شده در فسیل پوسته تخم‌ دایناسورها حقایقی درباره آشیانه‌سازی این موجودات منقرض شده فاش می‌کند که بر اساس آن، به نظر می‌رسد دایناسورها تخم‌هایی به رنگ آبی داشته‌اند.
رنگدانه‌ تخم‌های متعلق به 66 میلیون سال پیش که در چین کشف شده، نشان می‌دهد که پوسته این تخم‌ها سبز-آبی بوده‌اند. دانشمندان با برداشتن رنگدانه‌ روی پوسته این تخم‌ها توانستند به جزییاتی در رابطه با زیستگاه و محل‌های لانه گزینی این موجودات پی ببرند. به گفته آن‌ها، این نخستین بار است که رنگدانه‌ها بر روی یک فسیل شناسایی شده‌اند. محققان موزه تاریخ طبیعی لس‌آنجلس اظهار کردند: این کشف به ما این امکان را می‌دهد که رنگ اصلی تخم دایناسورها را بازسازی کنیم. کاری که پیش از این هرگز انجام نشده است. فسیل دایناسورها پیش از این بارها برای یافتن نشانه‌هایی از رنگ توسط دانشمندان مورد بررسی و تحقیق قرار گرفته ‌است. پرهای بسیار قدیمی سایه کمرنگی از رنگ‌های قهوه‌ای یا بلوطی نشان می‌دهند، اما پیش از این هیچ تصویری از چگونگی رنگ پوسته تخم دایناسورها در دست نداشتیم.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید