Performancing Metrics

هزینه‌ مدیریت مصرف 30برابر کمتر از ساخت نیروگاه است | اتاق خبر
کد خبر: 112391
تاریخ انتشار: 18 خرداد 1394 - 17:10
اتاق نیوز - مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) گفت: متوسط هزینه‌ در بخش مدیریت مصرف 30 برابر کمتر از ساخت نیروگاه است....
اتاق نیوز - مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) گفت: متوسط هزینه‌ در بخش مدیریت مصرف 30 برابر کمتر از ساخت نیروگاه است.
به گزارش اتاق نیوز به نقل از  ایسنا، سیدحسین سجادی امروز (دوشنبه) در نشست خبری اظهار داشت: مدیریت مصرف یک فعالیت اقتصادی است که به کاربر کمک می‌کند تا خواسته‌هایش را ارتقا دهد، این امر یک خدمت به دور از مسائل سیاسی است که به مردم و اقتصاد خانواده و کشور کمک کرده و درنهایت محیط‌زیست را نیز تحت پوشش قرار می‌دهد. وی ادامه داد: با مدیریت مصرف برق در سال‌های گذشته حدود 300 هزار میلیون کیلووات ساعت ذخیره انرژی داشته‌ایم. سجادی با بیان اینکه مدیریت در مصرف محدودیت در مصرف نیست، افزود: با تعویض یک لامپ رشته‌ای با لامپ کم‌مصرف می‌توان همان نور را برای محیط تأمین کرد، با این تفاوت که هزینه کمتری را در استفاده از برق مصرفی پرداخت. مدیرعامل سازمان بهره‌وری انرژی (سابا) با بیان اینکه متوسط هزینه‌ای که در مدیریت مصرف اتفاق می‌افتد، 30 برابر کمتر از ساخت نیروگاه است، ادامه داد: متوسط هزینه‌ای که در مدیریت مصرف اتفاق خواهد افتاد، 50 دلار به ازای هر کیلووات ساعت است که اگر بخواهیم از طریق توسعه نیروگاهی این انرژی را تأمین کنیم باید به ازای هر کیلووات ساعت 1500 دلار سرمایه‌گذاری کنیم. وی افزود: اگر در پیک مصرف شب هر مشترک فقط یک لامپ رشته‌ای 100 وات را خاموش کند، سه هزار مگاوات صرفه‌جویی در مصرف برق صورت می‌گیرد و می‌توان به‌سلامت از پیک مصرف در تابستان گذشت. سجادی با بیان اینکه در هفته آینده با موج جدیدی از دمای هوا مواجه خواهیم شد که ممکن است قبل از شروع تابستان شاهد اوج پیک مصرف برق باشیم از مشترکان خواست همسویی بین دولت و مردم را فراموش نکنند و با کم کردن روشنایی‌های اضافی و مدیریت در مصرف برق وزارت نیرو را حمایت کنند. وی با تشریح ساختار و تشکیلات سازمان بهره‌وری انرژی گفت: یکی از بخش‌های این سازمان، بهینه‌سازی تأمین انرژی است که در بحث خنک‌سازی هوای ورودی نیروگاه‌ها تا 125 مگاوات در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهد کرد. سجادی با اشاره به اینکه در بخش لوازم خانگی سعی کرده‌ایم صنایعی مانند یخچال، فریزر و کولر را به سمت مصرف بهینه انرژی با راندمان بالاتر سوق دهیم، افزود: درگذشته متوسط رتبه انرژی را در لوازم خانگی رتبه F بوده است، ولی امروزه به‌ندرت می‌توان رتبه‌های انرژی کمتر از A و B را در بازار یافت.
کلید واژه ها :
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید