Performancing Metrics

نتانیاهو مدعی تسریع امتیازدهی 1+5 به ایران شد | اتاق خبر
کد خبر: 113851
تاریخ انتشار: 24 خرداد 1394 - 16:33
اتاق نیوز - نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر تلاشی برای بر هم زدن توافق احتمالی بین ایران و 1+5 دست می‌زند این بار مدعی شد که گروه 1+5 امتیازدهی به ایران را در مذاکرات ه...
اتاق نیوز - نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی که به هر تلاشی برای بر هم زدن توافق احتمالی بین ایران و 1+5 دست می‌زند این بار مدعی شد که گروه 1+5 امتیازدهی به ایران را در مذاکرات هسته‌ای تسریع بخشیده‌ است.
به نوشته روزنامه صهیونیستی هاآرتص، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یک‌شنبه مدعی شد: اطلاعاتی به دست آورده‌ام که نشان می‌دهد قدرت‌های جهانی هم‌زمان که به ضرب الاجل 30 ژوئن نزدیک می‌شویم امتیازدهی به ایران را تسریع بخشیده‌اند. او در نشست هفتگی‌اش با اعضای کابینه‌اش در بیت‌المقدس ابراز نگرانی کرد و گفت: متاسفانه هر روز که می‌گذرد این توافق بدتر می‌شود، اما هنوز برای این که با یکدیگر متحد شویم و با این توافق بد مخالفت کنیم و خواستار یک توافق بهتر شویم دیر نشده است. نتانیاهو در ادامه ادعاهایش گفت: ایران از توافقاتی که ظاهرا در لوزان به دست آمده بود عقب‌نشینی کرده است. به نوشته این روزنامه صهیونیستی، اسراییل با نگرانی پیشرفت‌های مذاکرات هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 را دنبال می‌کند این درحالی است که این کشورها خود را برای یک توافق نهایی آماده می‌کنند حتی اگر این مذاکرات به دلیل ماهیت سخت و پیچیده آن برای چند روز تمدید شود. یوسی کوهن، مشاور امنیت ملی رژیم صهیونیستی نیز برای پیگیری روند این مذاکرات روز یک‌شنبه (امروز) به واشنگتن سفر کرده است تا با سوزان رایس همتای آمریکایی خود و دیگر مقامات آمریکا درباره توافقی که در حال شکل‌گیری است رایزنی کند. او در این دیدارها قرار است مخالفت صهیونیست‌ها با توافق هسته‌ای احتمالی را به مقامات آمریکایی ابراز کند. نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از زمان آغاز مذاکرات میان ایران و گروه 1+5 همواره با آن مخالفت کرده و گفته است برای جلوگیری از حصول چنین توافقی از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند. وی که رژیم متبوعش تنها دارنده سلاح هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود ادعا می‌کند ایران در فعالیت هسته‌ای‌اش به دنبال دستیابی به ظرفیت تولید سلاح است این درحالی است که مقامات ایران تاکید می‌کنند برنامه هسته‌ای کشورمان ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران هیچ جایگاهی ندارد.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید