Performancing Metrics

خرمشاهی در گفتگو با اتاق نیوز: دولت در بازاریابی بین المللی نگاهی کوتاه بینانه دارد | اتاق خبر
کد خبر: 114205
تاریخ انتشار: 26 خرداد 1394 - 09:05
اتاق نیوز: رئیس انجمن خدمات بازاریابی بین المللی گفت: دولت و روسای اتاق بازرگانی با ادبیات بازاریابی آشنا نبوده و در بازاریابی بین المللی نگاهی کوتاه بینانه دارند....
اتاق نیوز: رئیس انجمن خدمات بازاریابی بین المللی گفت: دولت و روسای اتاق بازرگانی با ادبیات بازاریابی آشنا نبوده و در بازاریابی بین المللی نگاهی کوتاه بینانه دارند.
سید ضیاء الدین خرمشاهی رئیس انجمن خدمات بازاریابی بین المللی با مد نظر قرار دادن جایگاه و حضور تولیدات و محصولات ایرانی در سطح بین الملل به اتاق نیوز اعلام کرد: نگاهی که دولت و اتاق بازرگانی در بازاریابی بین المللی دارد رویکردی موقت بوده و درمان مشکل نمی کند؛ به طوری که اخذ این شیوه از بازاریابی به رشد واسطه های سودجو منجر شده است. وی افزود: ایران دارای محصولات بسیاری است که می تواند با یک روش علمی بازاریابی، این کالاها را در بازارهای بین الملل به وفور صادر کرد. خرمشاهی بیشترین تقاضا در سطح بین الملل را مربوط به مواد اولیه محصولات دارویی دانست و ادامه داد: مواد اولیه محصولات دارویی همچون شیرین بیان و گشنیز، بیشترین تقاضا را در سطح بین الملل به خود اختصاص داده اند؛ به طوری که با یک بازاریابی مناسب می توان در یک مرحله از صادرات این محصولات را به سود رساند و ارزش افزوده ایجاد کرد. رئیس انجمن خدمات بازاریابی بین المللی گفت: متاسفانه محصولات و برندهای ایرانی، جایگاه خود را در سطح بین الملل از دست داده اند؛ زیرا صادرات ایران همچنان بر پایه مذاکرات و بازاریابی به شکل سنتی است. وی بازاریابی علمی را در میان فعالان اقتصادی، دولتمردان، صاحبان صنایع و... فراموش شده دانست و تصریح کرد: در بازاریابی نوین ابزارهای بسیاری خلق و ایجاد شده است که می توان با تکیه و استفاده از این متدهای نوین، جایگاه و اعتباری ویژه را به محصولات و برندهای ایرانی در سطح بین الملل اعطا کرد. خرمشاهی با تاکید بر تاثیر تحریم های اعمال شده از سوی غرب در بازاریابی محصولات ایرانی اعلام کرد: تحریم ها نیز در بازاریابی محصولات ایرانی بی تاثیر نبوده است. زیرا اگر شرکتی خارجی بخواهد محصولی ایرانی را بخرد؛ ترس از شرکت های بزرگ و به انزوا کشیده شدن شرکت مربوطه به دلیل اعمال تحریم ها، مانع از ایجاد معامله با شرکت ایرانی می شود.از این رو معامله با ایران حتی برای شرکت های معتبر بین المللی بسیار سخت شده است. وی گفت: از این رو باید از فرصت به وجود آمده از فضای پساتحریم به خوبی استفاده کرد و به دنبال اثر طولانی کالای ایرانی در سطح بین الملل باشیم.
مطالب مرتبط
نظرات
ADS
ADS
پربازدید